Home » Istorie » O ”comoară arheologică”, descoperită în sudul Marii Britanii

O ”comoară arheologică”, descoperită în sudul Marii Britanii

Publicat: 22.12.2018
Peste 85 de urme de dinozaur, bine conservate, realizate de cel puţin şapte specii diferite, au fost descoperite în Marea Britanie.

Amprentele au fost identificate de către cercetătorii Universităţii Cambridge între anii 2014-2018. Conform Phys, multe dintre urme, ce au mărimi cuprinse între 2 şi 60 de centimetri, sunt atât de bine conservate încât se pot observa urmele pielii, solzilor şi ghearelor.

Urmele au fost datate ca având o vechime de 145-100 milioane de ani. Printre amprente se numără unele ale ierbivorelor din perioada timpurie a Cretacicului, precum cele de Iguanodon, Ankylosaurus sau de sauropozi şi terapozi.

De-a lungul ultimilor 160 de ani au fost prezentate nenumărate descoperiri ale fosilelor de dinozauri în zona Sussex din Marea Britanie. Astfel de descoperiri ajută specialiştii să determine modul în care erau organizate comunităţile de dinozauri. Urmele prezentate în studiul recent au fost descoperite în timpul ultimelor patru ierni, perioadă în  care furtunile puternice au dus la colapsul rocilor şi la alunecări de teren.

Credit: Neil Davies

În perioada Cretacicului, zona în care au fost găsite urmele se afla în apropierea unei surse de apă. Alături de amprente, o serie de plante şi nevertebrate au fost descoperite.

„Pentru conservarea unor astfel de urme este nevoie de un mediu adecvat. Solul trebuie să fie suficient de moale pentru a rămâne o urmă cât mai clară, dar nu foarte ud pentru ca aceasta să dispară”, a declarat Neil Davies din cadrul Universităţii Cambridge.

Misterul celor mai lungi urme de dinozaur a fost elucidat

Un studiu embriologic asupra craniului scoate la iveală legătura dintre dinozauri şi păsări

Cum dinozaurii puteau să clocească fără să zdrobească ouăle din cuib?

Autostrada dinozaurilor: mii de urme fosile ale acestor creaturi au fost descoperite în Alaska