Home » Istorie » ”Dragonul” ce a trăit în urmă cu peste 200 milioane de ani mânca prada cu tot cu oase, uneori şi cu proprii dinţi

Publicat: 10.02.2019
Smok wawelski, un prădător ce domina zonele din Europa de astăzi, acum 210 milioane de ani, îşi mesteca prada cu tot cu oase. Cercetătorii au aflat noile informaţii în urma analizării fecalelor fosilizate ale reptilei.

În cadrul unui nou studiu, cercetătorii Universităţii Uppsala din Suedia au examinat 10 coproliţi uriaşi sau fecale fosilizate. Acestea ar fi fost eliminate pe teritoriul Poloniei de astăzi de către Smok la sfârşitul Triasicului. Cu ajutorul scanărilir cu raze X, echipa a descoperit că oasele de dinozaur se aflau în proporţie de 50% în fecalele fosilizate, scrie Live Science.

Credit foto-Martin Qvarnström/Univeristatea Uppsala

Oasele prezentau urme de zdrobire, de muşcătură şi aparţineau unei varietăţi de specii din lanţul trofic. „Pui, adulţi, animale rapide sau lente, terestre sau acvatice, toate reprezentau hrană pentru Smok”, au notat cercetătorii în studiu. Smok (ce înseamnă în poloneză „dragon”) era o specie masivă şi bipedă de Archosauria, ce a trăit cu 140 milioane de ani înaintea lui Tyrannosaurus rex.

În urma analizelor, specialiştii au mai descoperit că în timp ce mărunţea oasele prăzii, Smok ajungea să-şi înghită proprii dinţi. Dinozaurul era mai mic decât T. rex, având o înălţime de aproximativ 5-6 metri.

Un dinozaur mai mare decât T. rex a fost descoperit în Italia

Am putea readuce la viaţa una dintre speciile de dinozaur?

Cercetătorii au descris şi au numit cel mai mare dinozaur care a fost descoperit până acum. T. rex pare un pui pe lângă acesta

Care era dinozaurul supranumit „Ucigaşul Misterios”?