Home » Istorie » Un dinte fosilizat oferă informaţii despre 6 milioane de ani ai evoluţiei primatelor

Autor: Adrian Popovici 05.16.2019
Oamenii de ştiinţă au descoperit un dinte fosilizat în apropierea Lacului Turkana din nord-vestul Keniei care oferă informaţii despre aproximativ 6 milioane de ani a evoluţiei primatelor.

Oamenii de ştiinţă au descoperit un dinte fosilizat în apropierea Lacului Turkana, din nord-vestul Keniei, care oferă informaţii despre aproximativ 6 milioane de ani a evoluţiei primatelor, conform Phys.

O echipă de cercetători de la Universitatea Nevada din Las Vegas, condusă de către Terry Spell, geolog şi şef al acestei echipe, a descoperit fosilelele unei specii care a trăit în urmă cu 22 de milioane de ani. Această descoperire a fost realizată într-un sit care conţinea rămăşiţele fosilizate a mai multe specii de animale, printre care se numărau reptile şi mamifere.

Studiile anterioare sugerau că evoluţia maimuţelor a identificat fosile de acum 25 de milioane de ani şi de acum 19 milioane de ani, lăsând 6 milioane de ani despre care nu se ştia nimic. Fosilele nou descoperite au fost datate în urmă cu 22 de milioane de ani folosindu-se testarea izotopilor de carbon-14.

„Maimuţele îşi au originea într-o perioadă când Africa şi Peninsula Arabică formau un singur continent-insulă. Mişcarea plăcilor tectonice a făcut ca continetul african să fie împins către Eurasia în urmă cu 22-24 de milioane de ani, facilitând astfel un schimb de faună şi floră. Este neclar însă dacă competiţia cu noile specii sau încălzirea globală au condus spre transformări ale dietei”, explică Terry Spell.

Cercetătorii au botezat această nouă specie de primate „Alophia”, pentru a sublinia absenţa crestelor molarilor la nivelul danturii, caracteristică care o diferenţiază de alte fosile mai tinere.

Primatele reprezintă cea mai răspândită specie de primate non-umane, plasându-se pe locul doi ca distribuţie geografică după oameni.

Studiul a fost publicat în jurnalul de specialitate Proceedings of the National Academy of Sciences.