Home » Lumea digitală » Şaptezeci şi cinci de publicaţii iau atitudine împotriva fenomenului ”ştirilor false”

Şaptezeci şi cinci de publicaţii iau atitudine împotriva fenomenului ”ştirilor false”

Şaptezeci şi cinci de publicaţii iau atitudine împotriva fenomenului ”ştirilor false”
Publicat: 17.11.2017
Şaptezeci şi cinci de publicaţii, inclusiv The Washington Post, The Economist, Trinity Mirror, au început să utilizeze un set de standarde de redare a ştirilor, creat pentru a ajuta cititorii să diferenţieze mai uşor ştirile reale de cele false, relatează Financial Times.

Proiectul Trust a fost implementat în 75 de publicaţii care au fost de acord să aplice opt indicatori de bază care să arate etica organizaţiei în urma unui interviu acordat de o persoană publică despre îngrijorările provocate de fenomenul „ştiri false”. Principiile includ menţionarea sursei de finanţare a publicaţiei, modalitatea aplicată pentru a corecta o ştire şi încadrarea unui articol în categoria ştiri, opinii sau conţinut sponsorizat, potrivit Mediafax.

Google, Facebook, Bing şi Twitter vor folosi de acum indicatori de încredere pentru a indica jurnalismul de calitate. Câteva organizaţii vor alege să pună un astfel de indicator pe site-ul oficial pentru a demonstra că fac parte din proiect.

Sally Lehrman, un jurnalist care conduce proiectul din Centrul Markkula pentru Etică Aplicată, din cadrul Universităţii Santa Clara, a declarat că acesta a început înainte ca ştirile false să o problemă prezentă în alegerile prezidenţiale din SUA, 2016. Proiectul a fost lansat în 2014 şi îşi propunea să utilizeze algoritmi care să ajute promovarea jurnalismului de calitate.

„Este pentru prima oară când vedem că agenţiile de ştiri lucrează împreună pentru a rezolva criza încrederii în media. Pentru mine, ca jurnalist, acest lucru este vital datorită rolului pe care îl joacă jurnaliştii în viaţa noastră, de la deciziile de pe care le luăm, până la înţelegerea funcţionării unui guvern”, a declarat Sally Lehrman.

Standardele includ detalierea metodelor unui reporter de a reda ştirile şi motivul pentru care acesta a ales să facă o ştire. Agenţiile trebuie să încurajeze publicul să ofere feedback şi contribuie în procesul de relatare.

Proiectul a fost finanţat de Google, fondul filantropic al companiei Craiglist, fondul John S. şi James L. Knight, fondul Democraţiei şi fondul Markkula. Alte publicaţii care fac parte din iniţiativă sunt agenţia de presă germană DPA, La Repubblica şi La Stampa din Italia şi The Globe and Mail din Canada.

Mihaela STOICA
Mihaela STOICA
Mihaela Stoica a fost redactor-șef Descopera.ro între februarie 2015 - decembrie 2021, iar în prezent este colaborator al site-ului. Absolventă de Istorie, a fost mai întâi profesor. A intrat în presa online în 2006, la agenţia NewsIn. A lucrat apoi în redacţiile Adevărul şi Gândul, ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină cea mai mare destinație de entertainment, retail și tehnologie de pe continent care va transforma țara într-un nou epicentru global al divertismentului
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, ...
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?