Home » Lumea digitală » Hard disk-urile pot fi transformate în microfoane pentru spionaj, conform unor echipe de cercetători

Publicat: 17.03.2019
Cercetătorii din SUA şi China au descoperit o metodă prin care orice hard disk ar putea fi folosit pe post de microfon. Aşadar, computerele echipate cu hard disk-uri ar putea fi folosite pentru spionaj, chiar dacă microfoanele acestora sunt complet dezactivate. Metoda prin care acest lucru este posibil este complicată, însă nu imposibilă, dar vine şi cu limitări de ordin fizic şi tehnic.

Descoperirile cercetătorilor din cadrul Universităţii din Michigan şi Universităţii Zhejiang din China vor fi publicate într-un studiu numit „Hard Drive of Hearing: Disks that Eavesdrop with a Synthesized Microphone”. Această lucrare este semnată de Andrew Kwong, Wnyuan Xu şi Kevin Fu şi descrie o metodă prin care vibraţiile capului de citire al hard disk-ului pot fi folosite pentru a fi transformate în fişiere audio.

Hackerii pot modifica firmware-ul hard disk-ului, printr-o „plantare” într-un computer ţintă prin metode mai vechi de hacking, precum infectarea cu un virus care face asta, phishing, sau prin accesul direct la computer. Odată modificat software-ul de pe hard disk, acesta poate fi apoi programat să înregistreze sunetele din jur, înregistrările fiind destul de bune pentru a recunoaşte o melodie prin intermediul aplicaţiei Shazam.

„Cercetările noastre demonstrează că anumite componente mecanice din hard disk-urile magnetice se comportă asemeni unor microfoane şi au destulă precizie pentru a putea distinge vocea umană. Aceste microfoane neintenţionate detectează vocea umană cu o precizie destul de mare pentru a permite ca sunetul înregistrat să fie recunoscut de aplicaţia Shazam”, spun cercetătorii în cadrul lucrării, conform The Register.

Citeşte continuarea pe go4it.