Prima pagină Lumea digitala

Măsurile anunţate de Facebook împotriva dezinformării

Andrei Vacaru 10.23.2019 | ● Vizualizări: 199

Facebook a anunţat recent că va lua noi măsuri pentru combaterea dezinformării înaintea alegerilor prezidenţiale ce urmează să aibă loc în Statele Unite în 2020, potrivit Reuters, citat de agenţia de presă Mediafax.

Anunţul a fost făcut în aceeaşi zi cu anunţarea ştergerii unor conturi de Instagram din Rusia care vizau alegători americani.



Astfel, Facebook a anunţat că va creşte transparenţa prin măsuri cum ar fi afişarea unor informaţii suplimentare despre deţinătorii paginilor de Facebook şi va eticheta într-un mod mai vizibil conţinutul raportat ca fiind fals.

Compania americană a fost criticată în ultimele săptămâni din cauza politicii sale de a excepta de la verificări reclamele postate de către politicieni. Săptămâna trecută, directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a apărat această politică, susţinând că reţelele sociale au creat canale noi de comunicare, iar acestea nu ar trebui să fie limitate sau închise.

Luni, Facebook a anunţat că va interzice reclamele plătite care îi încurajează pe cetăţenii americani să nu voteze. Mark Zuckerberg a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că măsurile privind dezinformarea pe această reţea socială se vor aplica şi reclamelor postate de către politicieni.

Recent, Facebook, Twitter şi YouTube au fost criticate după ce au permis publicarea unor reclame ale presei de stat din China, în care erau criticaţi protestatarii din Hong Kong.

Luna aceasta, comisia din Senatul american care anchetează implicarea Rusiei în cadrul alegerilor prezidenţiale din 2016 a anunţat că propaganda pro-Kremlin a devenit mai intensă pe reţelele sociale după acel scrutin.

„Concluzia este că alegerile s-au schimbat semnificativ din 2016, iar Facebook s-a schimbat şi el. Ne confruntăm cu atacuri din ce în ce mai sofisticate din state precum Rusia, Iran şi China, dar sunt încrezător că suntem mai bine pregătiţi”, a declarat Zuckerberg.

Printre măsurile anunţate de către companie se numără şi introducerea unui instrument care va contoriza cheltuielile făcute de fiecare candidat pentru promovarea pe Facebook.

De asemenea, compania plănuieşte să protejeze mai bine conturile de Facebook şi Instagram ale candidaţilor, oficialilor şi echipelor acestora prin intermediul unui program numit Facebook Protect. Celor înscrişi în acest program li se va solicita o autentificare în doi paşi, iar conturile lor vor fi monitorizate pentru a identifica posibile semne ale unor atacuri cibernetice.