Home » Lumea digitala » Cum a reuşit Google să-i supere pe suedezii de la Ikea la început de 2020

Cum a reuşit Google să-i supere pe suedezii de la Ikea la început de 2020

Adrian Popovici 02.04.2020
Cum a reuşit Google să-i supere pe suedezii de la Ikea la început de 2020
Credit foto
Ikea acuză Google că ar indexa în mod corepunzător paginile sale din anumite ţări.

Vizibilitatea de care un brand se bucură pe internet este importantă char şi pentru unele companii mari, precum Ikea, din această cauză, indxarea corespunzătoare a diferitelor pagini se dovedeşte a fi o parte esenţială a strategiei de marketing, dar şi de interacţiune cu clienţii. Search Engine Rountable raportează faptul că în timpul unei conferinţe Google Webmaster, Stefan Drab, unul dintre participanţi, a declarat că motorul de căutare are probleme legate de indexarea URL-urilor site-urilor internaţioale şi locale ale Ikea.

Stefab Drab, cel care a semnale aceste potenţiale probleme pe care Ikea le-ar avea în ceea ce priveşte serviciile Google, este creditat ca fiind angajat al companiei suedeze sau cel puţin colaborator care se ocupă de partea de SEO (Search Engine Optimization), optimizarea pentru motoarele de căutare, a acestei companii. Rab a declarat în timpul conversaţiei: „Vedem în acest moment o problemă uriaşă când vine vorba de indexarea adreselor URL. De exemplu, pentru brandul IKEA din Germania în acest moment. Astfel, când căutăm bucătărie IKEA în Germania afişează versiunea austriacă a URL în locul versiunii germane. Şi pe locul doi o adresă URL veche în PDF, către care este redirecţionată. Am încercat totul pentru a remedia acest lucru din punct de vedere al părţii tehnice a fiecăruia, am verificat redirecţionarea, sitemap.xml, href lang tag, robots.txt, verificăm probleme tehnice, cum ar fi timpii cu privire la CDN şi aşa mai departe, dar nu am găsit probleme, dar şi latura tehnică a conţinutului. De asemenea, nu aveţi nicio acţiune manuală în loc, în special niciun alt motor de căutare care să prezinte această problemă, astfel încât ar fi interesant să vă gândiţi la acest aspect”.

John Mueller, Webmaster Trends Analyst al Google, care din două în două săptâmâni intră în dialogi cu experţii SEO din întreaga lume a răspuns: „Am văzut această întrebare în această dimineaţă şi am avut ocazia să mă uit pe scurt la ea. Şi se pare că ceva ar putea fi de partea noastră, în care ne ocupăm de două URL-uri particulare, aşa că am transmis asta unei echipe pentru o nouă verficare. Nu cred că există ceva, mai ales din partea voastră (n.r. Ikea) ce faceţi greşit. Uneori, atunci când vorbim de ţări diferite care arată acelaşi conţinut situaţia poate deveni confuză, dar ar trebui să ne ocupăm de asta mai bine. În special cred că exemplul pe care l-aţi dat cu URL-ul PDF ilustrează asta cel mai bine. Asta este o situaţie care trebuie rezolvată de către noi”.

Citeşte şi: