Home » Lumea digitală » Accesarea rețelelor de social media, activitatea cea mai frecventată de români

Accesarea rețelelor de social media, activitatea cea mai frecventată de români

Accesarea rețelelor de social media, activitatea cea mai frecventată de români
Credit foto: Pixabay
Publicat: 15.11.2020

Accesarea rețelelor de social media este activitatea cea mai frecventată de români atunci când stau pe internet, cu 83% dintre respondenți cu această opțiune, iar schimbul de e-mailuri este pe locul 2 în topul activităților românilor în mediul online, pentru 73% din totalul eșantionului.

Un studiu Reveal Marketing Research a urmărit comportamentul românilor în mediul online.

Rețelele de socializare se află, de departe, în topul preferințelor respondenților atunci când se gândesc la activitățile pe care le desfășoară în mediul online (83%). Procentele celor care afirma că petrec timp pe social media într-o săptămână obișnuită sunt ridicate pentru toate segmentele analizate: de la tinerii profesioniști (89%) până la seniorii pensionari (82%).

Conform datelor Reveal Marketing Research, publicațiile de știri (site-uri, reviste, ziare) sunt și ele preferate de pensionari într-o proporție de 76%, alături de maturii fără partener într-o proporție de 60%. Internetul ne poate răspunde la orice întrebare la doar un click distanță, iar mediul online este acum un canal important de informare. Deci, este de înțeles de ce românii declară că au această activitate în mod constant.

O deschidere a pensionarilor spre mediul online

Verificarea și trimiterea e-mailurilor este o altă activitate frecventă de-a lungul unei săptămâni, având 83% dintre tinerii profesioniști cu această opțiune.

Lucrul de acasă sau învățatul sunt activități desfășurate pe internet de către 26% dintre români.

Activitățile de relaxare și de divertisment sunt alte opțiuni menționate de către respondenți. Potrivit Reveal Marketing Research, tinerii, urmați de familiile moderne, ascultă muzică atunci când utilizează Internetul. 69% dintre mileniali și 61% dintre tinerii profesioniști au afirmat că ascultă muzică pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeași activitate într-o săptămână. Deși comparativ cu primele segmente, seniorii pensionari înregistrează un procent mai scăzut când vine vorba de a asculta muzică atunci când stau pe Internet, observăm totuși, că 4 din 10 pensionari face acest lucru. Vedem o deschidere a pensionarilor spre mediul online, potrivit Mediafax.

Mai mult de jumătate dintre mileniali fac apeluri video sau vocale pe Internet

Vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video se numără printre activitățile recurente ale romanilor pe Internet. Milenialii și tinerii profesioniști afirmă în cea mai mare măsură că desfășoară această activitate (61%, respectiv 73%). Familiile tradiționale înregistrează un procent mai redus la acest capitol – 39%.

Având în vedere contextul COVID-19 observăm că mai mult de jumătate dintre mileniali fac apeluri video sau vocale pe Internet. Relațiile sociale sunt importante, mai ales în această perioadă, astfel încât Internetul le permite să țină legătură cu cei apropiați.

Peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite. Aceștia par să fie cei mai preocupați de dezvoltarea personală prin intermediul platformelor digitale, comparativ cu restul segmentelor care au optat în foarte mică măsură pentru această opțiune de răspuns. Doar 11% dintre familiile moderne și 5% dintre familiile tradiționale folosesc internetul pentru diverse cursuri. Similar, seniorii pensionari folosesc în foarte mică masură internetul pentru astfel de cursuri – doar 4%. În schimb, aproape un sfert dintre maturii fără partener participă la astfel de cursuri online.

43% dintre români au făcut cumpărături online în ultima săptămână

1 din 4 mileniali caută pe Internet informații despre pasiunile lui. În mod similar, aproximativ o treime din familiile moderne face același lucru. Este interesant faptul că 41% dintre seniorii pensionari sunt, la rândul lor, preocupați de hobby-uri și apelează la informațiile din mediul online pentru a afla ce îi interesează.

Aproape jumătate dintre respondenți (45%) realizează plata facturilor sau a altor cheltuieli pe Internet. Este interesant faptul că mai mult de jumătate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru plățile online, întrebați care au fost activitățile desfășurate online în ultima săptămână. Familiile moderne (52%) și maturii fară partener (51%) au menționat în proporții similare efectuarea plaților pe internet

Aplicațiile bancare online sunt, în special, accesate de către tinerii profesioniști (45%) și de familiile moderne (48%).

Deși încă nu a început perioada reducerilor cu ocazia Black Friday, 43% dintre români afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?
Încă doi sateliți europeni Galileo au fost lansați pe orbita Pământului
Încă doi sateliți europeni Galileo au fost lansați pe orbita Pământului
Tradiții și ritualuri pentru a sărbători solstițiul de iarnă
Tradiții și ritualuri pentru a sărbători solstițiul de iarnă
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum
ADHD în viața de zi cu zi: ce îngreunează concentrarea și ce ajută, concret
ADHD în viața de zi cu zi: ce îngreunează concentrarea și ce ajută, concret
ARCMEDIA, Romania’s largest publishing group, continues its efforts to implement an integrated development strategy
ARCMEDIA, Romania’s largest publishing group, continues its efforts to implement an integrated development strategy
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia operațională, își continuă demersurile de  implementare a unei strategii integrate de dezvoltare
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia ...
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei. Josephine Cochrane și prima mașină de spălat vase
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei. Josephine Cochrane și prima mașină de ...
Karen Wetterhahn și misterul genetic al otrăvirii cu mercur
Karen Wetterhahn și misterul genetic al otrăvirii cu mercur
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor noastre
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor noastre
(P) Unde ai parte de educație și distracție într-un singur loc?
(P) Unde ai parte de educație și distracție într-un singur loc?
(P) Mii de produse gândite pentru tine, mii de alegeri
(P) Mii de produse gândite pentru tine, mii de alegeri
Secretul succesului s-ar putea ascunde în creier, arată o nouă cercetare
Secretul succesului s-ar putea ascunde în creier, arată o nouă cercetare
Test de cultură generală. Cine au fost druizii?
Test de cultură generală. Cine au fost druizii?
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme