Home » Lumea digitala » Noile experiențe digitale, o alternativă satisfăcătoare pentru activitățile de dinaintea pandemiei

Noile experiențe digitale, o alternativă satisfăcătoare pentru activitățile de dinaintea pandemiei

Ioana Scholler 11.28.2020
Noile experiențe digitale, o alternativă satisfăcătoare pentru activitățile de dinaintea pandemiei
Sursa foto: Unsplash

Jumătate dintre consumatori consideră că noile experiențe digitale sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemia de COVID-19, arată un studiu.

Conform unui studiu Deloitte, în timpul pandemiei de COVID-19, mai mult de opt din zece consumatori (82%) au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală, cum ar fi comandarea on-line a produselor alimentare, folosirea unei aplicații educaționale sau dedicate exercițiilor fizice, potrivit studiului Deloitte Global Marketing Trends 2021, și mai mult de jumătate dintre aceștia (53%) consideră că noile lor experiențe on-line sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemie.

O alternativă superioară experiențelor în persoană

Studiul evidențiază importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, aproape o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități într-un mediu digital a fost chiar o alternativă superioară experiențelor în persoană. Studiul a fost realizat la nivel global pe baza răspunsurilor a peste 2.400 de consumatori din Africa de Sud, China, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, Mexic, Qatar, Regatul Arabiei Saudite și Statele Unite.

Contextul actual schimbă rapid comportamentul consumatorilor, care par să prefere canalele digitale, 66% afirmând că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult soluțiile tehnologice de calitate. Criza sanitară a contribuit nu numai la trecerea către tehnologiile digitale, ci și la crearea unui model pentru anii următori, conform rezultatelor studiului, 63% dintre respondenți declarând că vor continua să folosească mult mai des tehnologiile digitale chiar și după ce pandemia se va încheia.

Situații fără precedent și nevoia de schimbare rapidă

„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea si acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Studiul Deloitte Global Marketing Trends 2021 subliniază deschiderea consumatorilor față de mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriului obiectiv într-o perioadă de criză. Atunci când organizațiile au un scop clar definit, acțiunile lor au capacitatea de a modela atitudinile consumatorilor, aproape un sfert dintre respondenți susținând că acțiunile concertate le-au schimbat pozitiv percepția asupra mărcii, arată studiul. Mai mult, companiile cu obiective foarte clare pot influența comportamentul de cumpărare, unul din cinci consumatori menționând că acțiunile brandului i-au influențat în mod pozitiv decizia de cumpărare.

Principalele șapte tendințe globale în marketing pentru 2021

Contextul pandemiei a evidențiat importanța unei relații bazate pe încredere între mărci și consumatori, potrivit studiului, potrivit Mediafax.

Lipsa de încredere poate afecta brandul, două treimi dintre respondenți (66%) fiind la curent cu acțiunile negative întreprinse de companii în timpul pandemiei, cum ar fi creșterea prețurilor la articolele de bază, acțiuni care au făcut ca 25% dintre clienți să renunțe la unele mărci. Când vine vorba de confidențialitatea datelor, consumatorii manifestă mai degrabă lipsă de încredere în mărci, doar 21% dintre respondenți declarând că sunt de acord să-și împărtășească datele cu o organizație pentru a o ajuta să ia măsuri în contextul pandemiei.

Raportul concluzionează că principalele șapte tendințe globale în marketing pe care mărcile trebuie să se concentreze în 2021 pentru a construi relații mai solide cu clienții, cu angajații și cu societatea sunt: claritatea scopului, agilitatea crescută, menținerea experienței umane directe, întărirea încrederii, cooperarea nemijlocită cu consumatorii, dezvoltarea ecosistemelor și păstrarea angajaților valoroși.

Cele mai noi articole
Quasimodo, spiritul curajos ascuns în spatele unei înfățișări grotești
Quasimodo, spiritul curajos ascuns în spatele unei înfățișări grotești
O populație indigenă din pădurea amazoniană ar putea deține cheia pentru încetinirea procesului de îmbătrânire
O populație indigenă din pădurea amazoniană ar putea deține cheia pentru încetinirea procesului de îmbătrânire
„Salt cuantic” pentru medicină. Cercetătorii au dezvoltat un microscop ce arată structuri nemaivăzute până acum
„Salt cuantic” pentru medicină. Cercetătorii au dezvoltat un microscop ce arată structuri nemaivăzute până acum
Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni. Când se încălzește vremea
Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni. Când se încălzește vremea
Premieră în Sectorul 2. Stație de compostare a deșeurilor, deschisă în parcul Cinema Floreasca
Premieră în Sectorul 2. Stație de compostare a deșeurilor, deschisă în parcul Cinema Floreasca
O uriașă stea „care clipește”, descoperită în apropiere de inima galaxiei Calea Lactee
O uriașă stea „care clipește”, descoperită în apropiere de inima galaxiei Calea Lactee
G7 reproşează Chinei încălcarea drepturilor omului și cere o nouă investigație privind originea COVID-19
G7 reproşează Chinei încălcarea drepturilor omului și cere o nouă investigație privind originea COVID-19
Detectoarele de bombe nucleare au dezvăluit o populație secretă de balene în Oceanul Indian
Detectoarele de bombe nucleare au dezvăluit o populație secretă de balene în Oceanul Indian
Ford ar fi în curs de testarea unei versiuni twin-turbo a motorului „Godzilla” V-8
Ford ar fi în curs de testarea unei versiuni twin-turbo a motorului „Godzilla” V-8
10 lucruri de știut despre Mihai Eminescu, poetul național al României
10 lucruri de știut despre Mihai Eminescu, poetul național al României
Sit arheologic, cu oseminte umane, descoperit în timpul lucrărilor pentru drumul expres Craiova – Pitești
Sit arheologic, cu oseminte umane, descoperit în timpul lucrărilor pentru drumul expres Craiova – Pitești
Câte cazuri de COVID-19 au fost confirmate după evenimentele-pilot din București și Cluj-Napoca
Câte cazuri de COVID-19 au fost confirmate după evenimentele-pilot din București și Cluj-Napoca
Scandalul abuzurilor sexuale din Biserica Catolică. De ce a refuzat Papa Francisc demisia lui Reinhard Marx
Scandalul abuzurilor sexuale din Biserica Catolică. De ce a refuzat Papa Francisc demisia lui Reinhard Marx
Junimea, societatea care a descoperit cei mai importanți scriitori români ai secolului XIX
Junimea, societatea care a descoperit cei mai importanți scriitori români ai secolului XIX
Ce s-a întâmplat în creierul voluntarilor cărora li s-a atașat un deget robotic la mână
Ce s-a întâmplat în creierul voluntarilor cărora li s-a atașat un deget robotic la mână
Președintele Microsoft: Așteptați-vă la „un viitor orwellian” dacă nu adoptăm legi pentru a controla inteligența artificială
Președintele Microsoft: Așteptați-vă la „un viitor orwellian” dacă nu adoptăm legi pentru a controla inteligența ...
Un singur radiotelescop a detectat sute de semnale radio misterioase extragalactice
Un singur radiotelescop a detectat sute de semnale radio misterioase extragalactice
Câți dintre români au luat vitamine sau suplimente alimentare în perioada pandemiei
Câți dintre români au luat vitamine sau suplimente alimentare în perioada pandemiei