Home » Lumea digitala » Noile experiențe digitale, o alternativă satisfăcătoare pentru activitățile de dinaintea pandemiei

Noile experiențe digitale, o alternativă satisfăcătoare pentru activitățile de dinaintea pandemiei

11.28.2020
Noile experiențe digitale, o alternativă satisfăcătoare pentru activitățile de dinaintea pandemiei
Sursa foto: Unsplash

Jumătate dintre consumatori consideră că noile experiențe digitale sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemia de COVID-19, arată un studiu.

Conform unui studiu Deloitte, în timpul pandemiei de COVID-19, mai mult de opt din zece consumatori (82%) au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală, cum ar fi comandarea on-line a produselor alimentare, folosirea unei aplicații educaționale sau dedicate exercițiilor fizice, potrivit studiului Deloitte Global Marketing Trends 2021, și mai mult de jumătate dintre aceștia (53%) consideră că noile lor experiențe on-line sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemie.

O alternativă superioară experiențelor în persoană

Studiul evidențiază importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, aproape o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități într-un mediu digital a fost chiar o alternativă superioară experiențelor în persoană. Studiul a fost realizat la nivel global pe baza răspunsurilor a peste 2.400 de consumatori din Africa de Sud, China, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, Mexic, Qatar, Regatul Arabiei Saudite și Statele Unite.

Contextul actual schimbă rapid comportamentul consumatorilor, care par să prefere canalele digitale, 66% afirmând că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult soluțiile tehnologice de calitate. Criza sanitară a contribuit nu numai la trecerea către tehnologiile digitale, ci și la crearea unui model pentru anii următori, conform rezultatelor studiului, 63% dintre respondenți declarând că vor continua să folosească mult mai des tehnologiile digitale chiar și după ce pandemia se va încheia.

Situații fără precedent și nevoia de schimbare rapidă

„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea si acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Studiul Deloitte Global Marketing Trends 2021 subliniază deschiderea consumatorilor față de mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriului obiectiv într-o perioadă de criză. Atunci când organizațiile au un scop clar definit, acțiunile lor au capacitatea de a modela atitudinile consumatorilor, aproape un sfert dintre respondenți susținând că acțiunile concertate le-au schimbat pozitiv percepția asupra mărcii, arată studiul. Mai mult, companiile cu obiective foarte clare pot influența comportamentul de cumpărare, unul din cinci consumatori menționând că acțiunile brandului i-au influențat în mod pozitiv decizia de cumpărare.

Principalele șapte tendințe globale în marketing pentru 2021

Contextul pandemiei a evidențiat importanța unei relații bazate pe încredere între mărci și consumatori, potrivit studiului, potrivit Mediafax.

Lipsa de încredere poate afecta brandul, două treimi dintre respondenți (66%) fiind la curent cu acțiunile negative întreprinse de companii în timpul pandemiei, cum ar fi creșterea prețurilor la articolele de bază, acțiuni care au făcut ca 25% dintre clienți să renunțe la unele mărci. Când vine vorba de confidențialitatea datelor, consumatorii manifestă mai degrabă lipsă de încredere în mărci, doar 21% dintre respondenți declarând că sunt de acord să-și împărtășească datele cu o organizație pentru a o ajuta să ia măsuri în contextul pandemiei.

Raportul concluzionează că principalele șapte tendințe globale în marketing pe care mărcile trebuie să se concentreze în 2021 pentru a construi relații mai solide cu clienții, cu angajații și cu societatea sunt: claritatea scopului, agilitatea crescută, menținerea experienței umane directe, întărirea încrederii, cooperarea nemijlocită cu consumatorii, dezvoltarea ecosistemelor și păstrarea angajaților valoroși.

Cele mai noi articole
Imagini senzaționale cu un cerb și mai multe ciute care se joacă în zăpadă în Munții Apuseni
Imagini senzaționale cu un cerb și mai multe ciute care se joacă în zăpadă în Munții Apuseni
Kaspersky introduce rapoarte cu informații despre amenințările cibernetice care vizează industria auto
Kaspersky introduce rapoarte cu informații despre amenințările cibernetice care vizează industria auto
Tezaur spectaculos peste 1.600 de bijuterii din aur și argint, provenite de la executări silite, scos la licitație
Tezaur spectaculos peste 1.600 de bijuterii din aur și argint, provenite de la executări silite, scos la licitație
Un nou tip de dietă mediteraneană poate reduce considerabil boala ficatului gras non-alcoolic
Un nou tip de dietă mediteraneană poate reduce considerabil boala ficatului gras non-alcoolic
Locul în care Rusia și SUA trăiesc în armonie și se ajută reciproc
Locul în care Rusia și SUA trăiesc în armonie și se ajută reciproc
Cum datează arheologii obiectele descoperite și lumea care ne înconjoară
Cum datează arheologii obiectele descoperite și lumea care ne înconjoară
Călătoria prin găurile de vierme este posibilă, susțin astrofizicienii
Călătoria prin găurile de vierme este posibilă, susțin astrofizicienii
Pergamentul „Cartea morților”, lung de patru metri, descoperit într-un puț funerar din Egipt
Pergamentul „Cartea morților”, lung de patru metri, descoperit într-un puț funerar din Egipt
Un implant cerebral a tratat cu succes depresia severă în timpul unor cercetări revoluționare
Un implant cerebral a tratat cu succes depresia severă în timpul unor cercetări revoluționare
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
Arafat afirmă că retragerea testelor rapide din farmacii nu este de dorit
Arafat afirmă că retragerea testelor rapide din farmacii nu este de dorit
Cuptoarele egiptene pentru ouă și tehnologia considerată mai spectaculoasă decât piramidele
Cuptoarele egiptene pentru ouă și tehnologia considerată mai spectaculoasă decât piramidele
De ce se nasc rechinii tot mai slabi și bolnavi
De ce se nasc rechinii tot mai slabi și bolnavi
Amiba care se hrănește cu creier poate fi ucisă de un compus de plante, au demonstrat studiile de laborator
Amiba care se hrănește cu creier poate fi ucisă de un compus de plante, au demonstrat studiile de laborator
Vizite gratuite la Muzeul Municipiului București de Ziua Unirii Principatelor Române
Vizite gratuite la Muzeul Municipiului București de Ziua Unirii Principatelor Române
O exoplanetă extrem de „pufoasă” schimbă tot ce știu astronomii despre formarea planetelor
O exoplanetă extrem de „pufoasă” schimbă tot ce știu astronomii despre formarea planetelor
Volkswagen ar putea fi amendată cu peste  100 de milioane de euro de către UE
Volkswagen ar putea fi amendată cu peste  100 de milioane de euro de către UE
A fost descoperit mecanismul din spatele celor mai severe cazuri ale unei tulburări sangvine comune
A fost descoperit mecanismul din spatele celor mai severe cazuri ale unei tulburări sangvine comune