Home » Lumea digitală » De ce a blocat și eliminat Google 3,1 de miliarde de reclame anul trecut

De ce a blocat și eliminat Google 3,1 de miliarde de reclame anul trecut

De ce a blocat și eliminat Google 3,1 de miliarde de reclame anul trecut
Sursa foto: Unsplash
Publicat: 20.03.2021

Google a blocat sau eliminat, anul trecut, aproximativ 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile și a restricționat în plus 6,4 miliarde de reclame, arată compania într-un raport privind publicitatea înșelătoare în 2020.

2021 marchează un deceniu de la lansarea raportului anual Google privind siguranța în publicitatea online, care prezintă măsurile companiei de preveni publicitatea înșelătoare.

În 2020, politicile Google și instrumentele de aplicare ale lor au fost testate de pandemie, alegerile din diferite diferite părți ale lumii și lupta continuă împotriva entităților care încearcă să profite necinstit de oameni. Această activitatea angrenează mii de angajați Google și are ca scop asigurarea unei experiențe sigure pentru utilizatori, creatori, editori și publicitari.

Peste 40 de politici ce vizează publicitarii și domeniile web

În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii și domeniile web. De asemenea, Acțiunile de aplicare a politicilor și restricționare a reclamelor sunt adaptate în funcție de diferite criterii – geografie, legislație locală și programele Google de certificare, astfel încât reclamele afișate să fie adecvate, legale și reglementate. De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obținută certificarea, vor fi afișate reclamele lor doar în țările unde este legală vânzarea online a medicamentelor cu rețetă. În ultimii ani, se remarcă o creștere a reglementărilor specifice la nivelul țărilor, iar restricționarea reclamelor permite sprijinirea agențiilor de publicitate să respecte cerințele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse.

De asemenea, Google a continuat să investească în tehnologiile de detecție automată care scanează internetul pentru a analiza, la scară largă, modul în care site-urile respectă politicile. Ca urmare a tehnologiilor folosite și noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de „curățare” a ecosistemului publicității online: Google a eliminat reclame de de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane în 2019. De asemenea, în 2020 au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue și flagrante, ale regulilor.

Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame despre COVID-19

Încă de la începutul anului 2020, când începea creșterea cazurilor de COVID-19, Google a actualizat politicile referitoare la evenimentele sensibile, pentru a preveni prețurile speculative pentru produsele cu cerere mare, precum măști sau dezinfectant, sau reclame care promovau remedii false. Pe măsură ce întreaga lume afla tot mai multe despre virus, strategia de impunere a politicilor a fost adaptată pentru a permite evidențierea conținutului din surse autorizate și evitarea abuzurilor oportuniste. În plus, pe măsură ce teoriile conspirației s-au înmulțit, Google a lansat o nouă politică pentru a interzice atât reclamele, cât și monetizarea conținutului referitor la COVID-19 sau alte urgențe medicale globale care contrazice consensul științific.

În total, Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID în 2020, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măști N95 (din cauza penuriei) și, cel mai recent, doze false de vaccin.

Google a observat în 2020 o creștere a reclamelor oportuniste

De multe ori când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, crește numărul celor care vor să profite și să înșele oamenii online. Google a observat în 2020 o creștere a reclamelor oportuniste și intensificare a comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost blocate și eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecție, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înșelătoare, potrivit Mediafax.

Atunci când vorbim despre alegeri, reclamele ajută votanții să aibă acces la informații de încredere despre candidați și procesul de votare. În ultimii ani, Google a introdus politici stricte și restricții pentru entitățile care pot face publicitate electorală și modul în care pot ținti reclamele. De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană, și țările membre (aici e România, de exemplu).

Global, Google a continuat să extindă programul de verificare și a analizat în plus peste 5,400 entități care au rulat publicitate electorală în 2020. În Statele Unite, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidențiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile și a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020. În această perioadă, au fost suspendate peste 5 milioane de reclame și au fost blocate reclamele la peste 3 miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidați și rezultate. Decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Oamenii de știință au spart cristale antice de sare pentru a dezvălui secretele aerului vechi de 1,4 miliarde de ani
Oamenii de știință au spart cristale antice de sare pentru a dezvălui secretele aerului vechi de 1,4 miliarde de ani
Toxiinfecțiile alimentare sunt mai periculoase decât credem. Cum ne protejăm?
Toxiinfecțiile alimentare sunt mai periculoase decât credem. Cum ne protejăm?
Iată ce anume determină dacă nivelul veniturilor crește sau scade!
Iată ce anume determină dacă nivelul veniturilor crește sau scade!
Ce lichide nu ar trebui să vărsăm niciodată în chiuvetă și de ce?
Ce lichide nu ar trebui să vărsăm niciodată în chiuvetă și de ce?
Metoda scandinavă de dormit: Funcționează sau nu?
Metoda scandinavă de dormit: Funcționează sau nu?
De ce ne simțim mai bine atunci când înjurăm?
De ce ne simțim mai bine atunci când înjurăm?
O companie din Rusia vrea să construiască o stație spațială capabilă să producă gravitație artificială
O companie din Rusia vrea să construiască o stație spațială capabilă să producă gravitație artificială
Astronomul care a rescris istoria Universului. A vrut să se facă iniţial preot. Mai târziu, mama sa a avut de suferit din cauza Bisericii
Astronomul care a rescris istoria Universului. A vrut să se facă iniţial preot. Mai târziu, mama sa a avut de suferit ...
Ce alimente pot face oamenii cei mai fericiți?
Ce alimente pot face oamenii cei mai fericiți?
Iată cum lumina naturală poate să ajute diabeticii!
Iată cum lumina naturală poate să ajute diabeticii!
Soldații care apărau Zidul lui Hadrian erau infectați cu viermi intestinali, arată un studiu
Soldații care apărau Zidul lui Hadrian erau infectați cu viermi intestinali, arată un studiu
Femeile își dau seama mai repede atunci când cineva este bolnav, arată un studiu
Femeile își dau seama mai repede atunci când cineva este bolnav, arată un studiu
Demența la câini este mai comună decât credeai. La ce semne să fii atent?
Demența la câini este mai comună decât credeai. La ce semne să fii atent?
De ce victimele din Pompeii erau îmbrăcate cu haine groase de lână dacă Vezuviul a erupt în luna august?
De ce victimele din Pompeii erau îmbrăcate cu haine groase de lână dacă Vezuviul a erupt în luna august?
15 lucruri mai puțin știute despre Chris Rea
15 lucruri mai puțin știute despre Chris Rea
Brânza, asociată cu un risc mai scăzut de demență într-un studiu desfășurat pe 25 de ani
Brânza, asociată cu un risc mai scăzut de demență într-un studiu desfășurat pe 25 de ani
Psihologia indiferenței în relațiile apropiate. De ce indiferența celor dragi rănește profund și ce efecte are asupra sănătății emoționale?
Psihologia indiferenței în relațiile apropiate. De ce indiferența celor dragi rănește profund și ce efecte are asupra ...
Singurătatea și libertatea: cum se naște echilibrul dintre frica de abandon și independență
Singurătatea și libertatea: cum se naște echilibrul dintre frica de abandon și independență