Home » Lumea digitala » De ce a blocat și eliminat Google 3,1 de miliarde de reclame anul trecut

De ce a blocat și eliminat Google 3,1 de miliarde de reclame anul trecut

Redactia Descopera.ro 03.20.2021
De ce a blocat și eliminat Google 3,1 de miliarde de reclame anul trecut
Sursa foto: Unsplash

Google a blocat sau eliminat, anul trecut, aproximativ 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile și a restricționat în plus 6,4 miliarde de reclame, arată compania într-un raport privind publicitatea înșelătoare în 2020.

2021 marchează un deceniu de la lansarea raportului anual Google privind siguranța în publicitatea online, care prezintă măsurile companiei de preveni publicitatea înșelătoare.

În 2020, politicile Google și instrumentele de aplicare ale lor au fost testate de pandemie, alegerile din diferite diferite părți ale lumii și lupta continuă împotriva entităților care încearcă să profite necinstit de oameni. Această activitatea angrenează mii de angajați Google și are ca scop asigurarea unei experiențe sigure pentru utilizatori, creatori, editori și publicitari.

Peste 40 de politici ce vizează publicitarii și domeniile web

În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii și domeniile web. De asemenea, Acțiunile de aplicare a politicilor și restricționare a reclamelor sunt adaptate în funcție de diferite criterii – geografie, legislație locală și programele Google de certificare, astfel încât reclamele afișate să fie adecvate, legale și reglementate. De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obținută certificarea, vor fi afișate reclamele lor doar în țările unde este legală vânzarea online a medicamentelor cu rețetă. În ultimii ani, se remarcă o creștere a reglementărilor specifice la nivelul țărilor, iar restricționarea reclamelor permite sprijinirea agențiilor de publicitate să respecte cerințele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse.

De asemenea, Google a continuat să investească în tehnologiile de detecție automată care scanează internetul pentru a analiza, la scară largă, modul în care site-urile respectă politicile. Ca urmare a tehnologiilor folosite și noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de „curățare” a ecosistemului publicității online: Google a eliminat reclame de de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane în 2019. De asemenea, în 2020 au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue și flagrante, ale regulilor.

Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame despre COVID-19

Încă de la începutul anului 2020, când începea creșterea cazurilor de COVID-19, Google a actualizat politicile referitoare la evenimentele sensibile, pentru a preveni prețurile speculative pentru produsele cu cerere mare, precum măști sau dezinfectant, sau reclame care promovau remedii false. Pe măsură ce întreaga lume afla tot mai multe despre virus, strategia de impunere a politicilor a fost adaptată pentru a permite evidențierea conținutului din surse autorizate și evitarea abuzurilor oportuniste. În plus, pe măsură ce teoriile conspirației s-au înmulțit, Google a lansat o nouă politică pentru a interzice atât reclamele, cât și monetizarea conținutului referitor la COVID-19 sau alte urgențe medicale globale care contrazice consensul științific.

În total, Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID în 2020, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măști N95 (din cauza penuriei) și, cel mai recent, doze false de vaccin.

Google a observat în 2020 o creștere a reclamelor oportuniste

De multe ori când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, crește numărul celor care vor să profite și să înșele oamenii online. Google a observat în 2020 o creștere a reclamelor oportuniste și intensificare a comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost blocate și eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecție, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înșelătoare, potrivit Mediafax.

Atunci când vorbim despre alegeri, reclamele ajută votanții să aibă acces la informații de încredere despre candidați și procesul de votare. În ultimii ani, Google a introdus politici stricte și restricții pentru entitățile care pot face publicitate electorală și modul în care pot ținti reclamele. De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană, și țările membre (aici e România, de exemplu).

Global, Google a continuat să extindă programul de verificare și a analizat în plus peste 5,400 entități care au rulat publicitate electorală în 2020. În Statele Unite, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidențiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile și a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020. În această perioadă, au fost suspendate peste 5 milioane de reclame și au fost blocate reclamele la peste 3 miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidați și rezultate. Decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală.

Cele mai noi articole
Doi fizicieni tocmai au făcut o descoperire accidentală despre găurile negre
Doi fizicieni tocmai au făcut o descoperire accidentală despre găurile negre
O companie vrea să plătească o persoană pentru a viziona 13 filme de groază. Suma pe care o va achita
O companie vrea să plătească o persoană pentru a viziona 13 filme de groază. Suma pe care o va achita
Un ghețar din Elveția, acoperit cu pături pentru a încetini topirea cauzată de încălzirea globală
Un ghețar din Elveția, acoperit cu pături pentru a încetini topirea cauzată de încălzirea globală
Cea mai mare centrală pentru captarea de carbon din lume a devenit operațională în Islanda
Cea mai mare centrală pentru captarea de carbon din lume a devenit operațională în Islanda
Primul semn că singularitatea triunghiulară evidențiază particule care schimbă identități în mijlocul zborului
Primul semn că singularitatea triunghiulară evidențiază particule care schimbă identități în mijlocul zborului
Motivul pentru care aproape toate resursele de cărbune ale lumii trebuie lăsate în pământ
Motivul pentru care aproape toate resursele de cărbune ale lumii trebuie lăsate în pământ
Misterul craniului cu urechi din Napoli a fost elucidat
Misterul craniului cu urechi din Napoli a fost elucidat
75 de ani de la „Micul prinț”, două ediții noi speciale
75 de ani de la „Micul prinț”, două ediții noi speciale
Un record absolut. Zeci de mii de activiști de mediu au fost uciși în 2020
Un record absolut. Zeci de mii de activiști de mediu au fost uciși în 2020
Cea mai recentă ediție a „Scientific Update”, o publicație a Philip Morris International, prezintă modul în care strategiile de reducere a riscurilor asociate fumatului pot avea un impact pozitiv asupra sănătății individuale și publice
Cea mai recentă ediție a „Scientific Update”, o publicație a Philip Morris International, prezintă modul în care ...
Prima aplicaţie care îți evaluează riscul de burnout. Cum poate fi folosită
Prima aplicaţie care îți evaluează riscul de burnout. Cum poate fi folosită
Mortalitate de 15 ori mai mare la nevaccinați față de vaccinați, în Italia
Mortalitate de 15 ori mai mare la nevaccinați față de vaccinați, în Italia
Imagini care-ți taie răsuflarea. Jocul fascinant dintre stele și luminile orașelor de pe Pământ
Imagini care-ți taie răsuflarea. Jocul fascinant dintre stele și luminile orașelor de pe Pământ
Cercetătorii încep să înțeleagă cum și de ce apare cancerul pulmonar în cazul nefumătorilor
Cercetătorii încep să înțeleagă cum și de ce apare cancerul pulmonar în cazul nefumătorilor
Bill Gates a prezis cum va fi lumea după sfârşitul pandemiei
Bill Gates a prezis cum va fi lumea după sfârşitul pandemiei
Zeița Hera, soția geloasă și răzbunătoare a lui Zeus
Zeița Hera, soția geloasă și răzbunătoare a lui Zeus
British American Tobacco a mituit partidul lui Robert Mugabe. Detalii din anchetă
British American Tobacco a mituit partidul lui Robert Mugabe. Detalii din anchetă
SUA şi Japonia, îngrijorate din cauza testelor cu rachetă efectuate de Coreea de Nord
SUA şi Japonia, îngrijorate din cauza testelor cu rachetă efectuate de Coreea de Nord