Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Cum te poate îmbolnăvi stresul?

Cum te poate îmbolnăvi stresul?

Publicat: 15.01.2018
Un cercetător de la Michigan State University a oferit noi informaţii cu privire la modul în care anumite tipuri de stres interacţionează cu celulele imunitare şi pot influenţa modul în care aceste celule răspund la alergeni, cauzând în ultimă instanţă simptome fizice şi boli.

Studiul a apărut în Journal of Leukocyte Biology şi arată cum receptorii de stres numiţi CRF1 pot trimite semnale la anumite celule imunitare care controlează modul în care organismul se apără, scrie Science Daily.

Studiul a presupus compararea răspunsului şoarecilor la două tipuri diferite de stres – psihologic şi alergic – unde sistemul imunitar este suprasolicitat. Un grup de şoareci era considerat normal, cu receptori CRF1 pe celulele imunitare, şi celălalt grup care avea celule fără CRF1.

„În timp ce şoarecii normali expuşi la stres aveau niveluri ridicate de histamină (un compus chimic care apare din cauza stresului) şi boală, cei fără CRF1 aveau un nivel mai scăzut de histamină şi erau mai puţin expuşi îmbolnăvirii”, a precizat Moeser. „Acest lucru ne spune că CRF1 este implicat în apariţia unor boli care sunt iniţiate de stres”.

„Acest studiu este un pas important înainte în decodarea modului în care stresul ne îmbolnăveşte şi furnizează o nouă cale în terapia celulelor imunitare pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii oamenilor care suferă de boli cauzate de stres”, conchide acesta.

De ce unii dintre noi pot trece peste STRES mai uşor decât alţii