Home » Natura » O scenă imortalizată în chihlimbar ilustrează cea mai proastă zi din viaţa unei căpuşe: prinsă şi în pânză de păianjen şi în răşină

Autor: Alexandru Voiculescu 06.19.2018
Chihlimbarul, vechi de 100 de milioane de ani, reprezintă primul caz de o astfel de interacţiune între căpuşe şi păianjeni în înregistrările paleontologice. Deşi căpuşele nu fac de obicei parte din dieta păianjenilor, ocazional, aceştia se pot hrăni cu căpuşe în ecosistemele actuale.

Exemplarul a fost găsit în Myanmar de un colecţionar german pe nume Patrick Müller. Acesta l-a oferit apoi savantului Jason Dunlop,  de la Museum für Naturkunde din Berlin, care a realizat că este un speciment important, scrie Science Daily.

„Este un spectacol al comportamentului”, a precizat Paul Selden, profesor de geologie la Universitatea Kansas şi directorul Institutului Paleontologic de la KU Biodiversity Institute and Natural History Museum. „Căpuşele sunt deja cunoscute în chihlimbarul din Birmania, dar este neobişnuit să găseşti una în pânza de păianjen. Nu suntem siguri dacă păianjenul a învelit-o pentru a o mânca mai târziu sau dorea să o înlăture pentru a nu distruge pânza”.

Totuşi, „sunt rare pentru că acestea nu merg pe şi în jurul trunchiurilor de copaci”, a adăugat profesorul. „Chihlimbarul este răşină de copac, deci prinde insecte care se târăsc pe trunchi sau la baza arborelui”.

O pasăre veche de 99 de milioane de ani a fost conservată în chihlimbar. ”Este cea mai completă şi detaliată imagine pe care am avut-o vreodată”