Home » Natură » Amazonul se află în pericol din cauza politicilor noului preşedinte al Braziliei, conform unor cercetători

Publicat: 31.10.2018
Recent, brazilienii şi-au ales noul preşedinte: Jair Bolsonaro. Cercetătorii în conservarea ecosistemului şi-au exprimat îngrijorările cu privire la politicile acestuia care ar putea afecta pădurea amazoniană. Aceştia susţin că Amazonul va fi deschis (şi mai mult) pentru exploatare, aceasta fiind o problemă care depăşeşte graniţele Braziliei.

„Nu este nimic din ceea ce Bolsonaro pune pe masă care să-i facă fericiţi pe savanţi”, a precizat biologul William Laurance de la James Cook University of Australia.

Conform Popular Science, Bolsonaro doreşte interzicerea ONG-urilor precum WWF şi să fuzioneze Ministerul Agriculturii şi Ministerul Mediului, ceea ce ar putea duce la defrişări pentru extinderea terenului agricol. „Vom fuziona Ministerul Agriculturii cu Ministerul Mediului”, a precizat acesta într-un discurs din campania electorală.

Brazilia are circa 70% din pădurea amazoniană, considerată şi „plămânul verde” planetei, de aceea protejarea este esenţială pentru a opri efectele schimbării climatice.

Rata defrişărilor a scăzut la un minim istoric în 2012, dar a început să crească de atunci, probabil pe fondul tensiunilor politice din ţară.

Amazonul şi probleme regiunii sunt extrem de vechi şi de complexe, ceea ce înseamnă că viitorul ecosistemului masiv este extrem de incert şi este supus atât presiunilor şi luptelor politice, cât şi cerinţelor din ce în ce mai mari ale pieţei într-o societate de consum. Marele „defect” al regiunii este acela că nu este bogată numai în specii, ci şi în resurse naturale, ceea ce o face o ţintă pentru exploatările miniere.

Câţi copaci sunt în Pădurea Amazoniană?

Padurea amazoniana dispare incet dar sigur