Home » Natura » Animalele de care omul are nevoie pentru a supravieţui

Animalele de care omul are nevoie pentru a supravieţui

Autor: Alexandru Voiculescu 04.28.2019
De multe ori, supravieţuirea şi existenţa unei specii depind de supravieţuirea altora, iar omul nu face excepţie. Întrucât omul devine din ce în ce mai deconectat de natură, în articolul de faţă sunt zece specii care îi pot reaminti cât de importante sunt necuvântătoarele pentru supravieţuirea lui.

Broaştele

Aceşti ambfibieni sunt indicatori excelenţi pentru sănătatea ecosistemelor şi servesc ca avertisment. Pielea lor absorb substanţe din mediul înconjurător, iar ca o consecinţă, orice schimbare a pielii pot indica o contaminare sau alte probleme prezente în zonă.

Deoarece broaştele trăiesc atât în apă cât şi pe uscat, animalele pot fi primele care să reacţioneze la orice hazard, scrie Listverse.

MESAJE DE PAŞTE 2019. Felicitări, urări şi sms-uri frumoase de Paşte pentru familie, prieteni, cei dragi, colegi sau cunoştinţe

Viermii

Aceste creaturi târâtoare pot ajuta enorm la reducerea deşeurilor. În loc să arunce gunoiul în spaţiile special amenajate, oamenii au început să folosească sisteme de eliminare a deşeurilor pe bază de viermi. Practica poate fi folosită în mod autohton, iar în afară de reducerea poluării cu deşeuri, substanţele rezultate pot fi folosite ca îngrăşăminte pentru grădină.

Furnicile

Micile şi harnicele insecte pot ajuta la menţinerea unui sol sănătos pentru plante. Această activitate crucială are loc atunci când furnicile sapă în pământ, creează tuneluri şi aerisesc solul.

Această activitate ajută la descompunerea prin reciclare a substanţelor nutritive prezente în pământ.

Păsările

Acestea par să fie animalele bune la toate, cel puţin când vine vorba de supravieţuirea omului. Au nenumărate roluri ecologice, realizând, printre altele, controlul populaţiilor de insecte, descompunerea materiei organice din păduri, reciclarea nutrienţilor, polenizare, semănare a seminţelor şi aerisirea solului.

Peştii

Conform ultimelor studii ale cercetătorilor, peştii pot reduce impactul schimbărilor climatice cu excrementul lor. Acesta reduce aciditatea oceanelor, iar prin menţinerea echilibrului pH-ului, excrementele plutesc la suprafaţa apei, iar în ultimă instanţă se dizolvă.

Ciupercile

Cu peste 144.000 de specii de organisme în regatul ciupercilor, această mare şi diversă populaţie a permis plantelor să obţină nutrienţii şi apa din solul din jurul lor.

Plantele nu absorb cu rădăcinile lor în mod direct aceste componente esenţiale vieţii, ci se bazează pe ciuperci să adune şi să le furnizeze lor. De asemenea, ciupercile reprezintă principalul reciclator din natură. Fac asta cu rămăşiţele plantelor şi animalelor moarte prin descompunerea lor şi transformarea în nutrienţii necesari plantelor.

Plancton

Algele microscopice, bacteriile şi alte creaturi care sunt prea mici pentru a înota joacă un rol vital în existenţa noastră. În ciuda dimensiunilor minuscule planctonul susţine miliarde de animale marine prin furnizarea hranei creaturilor mari.

Există peste 50.000 de specii diferite de plancton în zonele oceanice în care pătrunde lumina solară. De asemenea, nu sunt doar prima verigă din lanţul trofic, ci au rolul central în menţinerea vieţii: sunt motivul pentru care noi respirăm.

Fitoplanctonul absoarbe energie de la Soare şi nutrienţi din apă, cele două ingrediente necesare pentru fotosinteză. Fotosinteză planctonului este responsabilă pentru jumătate din oxigenul planetei, cealaltă jumătate fiind asigurată de fotosinteza plantelor de uscat.

Liliecii

Acestea sunt singurele mamifere care pot zbura, fiind extrem de utile în controlarea populaţiilor de insecte. Liliecii consumă milioane de insecte dăunătoare.

În multe ţări, ţânţarii pot avea boli periculoase şi chiar mortale, precum malaria sau febra denga. Micile zburătoare pot mânca şi 1.000 de ţânţari într-o oră. Din păcate, în multe ţări, liliecii se confruntă cu pierderea habitatului din cauza defrişărilor şi altor acţiuni umane.

Primatele

Cele mai apropiate specii de noi, primatele, ţin pădurile sănătoase prin consumul fructelor copacilor care duce la plantarea seminţelor. Se ştie că fără astfel de ecosisteme în zonele tropicale şi subtropicale, clima planetei ar suferi enorm, afectând nivelul de oxigen şi ciclurile de precipitaţii globale.

Albinele

Desigur, albinele nu puteau lipsi din această listă. Sunt cunoscute pentru hărnicia lor şi pentru producţia de miere, dar rolul vital constă în polenizare. Practic, micile insecte zburătoare transportă polenul de la o floare la alta, iar fără polenizare, nu pot exista seminţe. Fără seminţe, plantele nu vor mai creşte, iar viaţa nu poate exista fără regnul vegetal.

Din păcate, în unele regiuni, populaţia de albine a scăzut cu 80% din cauza intervenţiei umane.

Top 10 animale simpatice, dar canibale