Home » Natură » Ziua Planetei Pământ. Lumea noastră este într-un declin accelerat

Ziua Planetei Pământ. Lumea noastră este într-un declin accelerat

Publicat: 22.04.2019
Ziua Pământului se sărbătoreşte pe 22 aprilie din 1970, în urma unei iniţiative care şi-a propus să aducă în discuţie protejarea mediului. În prezent, 193 de ţări fac parte din reţeaua care marchează aniversarea planetei noastre, potrivit Mediafax.

Tema Zilei Pământului 2019 este „Protejaţi-ne speciile” (Protect Our Species), în încercarea de a atrage atenţia asupra animalelor aflate pe cale de dispariţie. Organizatorii acţiunii globale spun că 40% dintre cele 11.000 de specii de păsări din lume înregistrează scăderi ale populaţiei, iar 75% din recifele de corali sunt în pericol.

Ziua a fost marcată în primele două decenii de după declararea ei numai în Statele Unite ale Americii. Abia în anul 2009, Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) a declarat ziua de 22 aprilie ca sărbătoare oficială a planetei Pământ şi ca expresie comună a dorinţei tuturor de a construi o societate stabilă, pentru un viitor mai curat şi mai verde.

Ziua Pământului a avut un rol important în popularizarea problemelor de mediu. De altfel, a fost înfiinţată şi o organizaţie – Earth Day Organization, care are în prezent filiale în peste 190 de ţări.

În prezent, aproximativ un miliard de oameni din toată lumea sărbătoresc Ziua Pământului pe 22 aprilie, numeroase comunităţi organizând chiar o săptămână întreagă de manifestări dedicate mediului înconjurător.

În 2020, aniversarea va fi orientată spre nevoile globale de acţiuni climatice transformatoare.