Home » Natura » Exploratorii au ajuns la fundul Gropii Marianelor doar pentru a afla că deşeurile noastre se găsesc deja acolo

Autor: Adrian Popovici 05.21.2019
După ce s-a scufundat aproape 11 kilometri, submarinul lui Victor Vescovo a ajuns la fundul Gropii Marianelor, stabilind recordul mondial pentru cea mai adâncă scufundare.

Submarinul lui Victor Vescovo a ajuns la aproape 11 kilometri faţă de nivelul mării, în unul dintre cele mai izolate locuri de pe planetă, unde Soarele nu luminează, iar presiunea volumului de apă înconjurător te poate zdrobi într-o clipă, notează Science Alert. Pentru a înţelege limitele reuşitei echipei din care a făcut parte Vescov, vă rog să vă imaginaţi că am putea întoarce Muntele Everest cu vârful său spre adâncurile mării. Din vârful muntelui până la punctul în care a ajuns submarinul mai rămân încă 1,5 kilometri de parcurs.

Echipa care a făcut posibilă această realizare, a declarat presei că submarinul trimis pe fundul oceanului a petrecut acolo patru ore. Expediţia spre cel mai adânc punct cunoscut al oceanulelor de pe planetă nu a fost doar pentru a stabili un record. Oamenii de ştiinţă au declarat că cele patru ore au fost folosite pentru a cartografia zona pentru studierea ulterioară, dar şi pentru viitorii exploratori.

De asemenea, această expediţie a condus la identificarea a trei noi specii de animale marine, printre care o nouă specie de crustaceu care are multe similitudini cu creveţii.

Realizările echipei de exploratori şi oameni de ştiinţă au fost umbrite de către identificarea pe fundul oceanului a deşeurilor produse de oameni. Astfel, deşi un om se afla pentru prima dată în acel punct din adâncurile oceanului, urmele sale ajunseseră acolo de multă vreme.

„Există cu siguranţă viaţă pe fundul oceanului, nu era un loc mort sub nicio formă… m-am simţit foarte încântat, privilegiat să văd acel loc. De asemenea, m-am simţit foarte liniştit acolo, e un loc tăcut, paşnic”, a declarat Victor Vescovo.