Home » Natura » A fost identificată o nouă specie de plantă carnivoră în Canada

A fost identificată o nouă specie de plantă carnivoră în Canada

Autor: Adrian Popovici 06.13.2019
A fost identificată o nouă specie de plantă carnivoră în Canada
În parcul Algonquin, din Canada, cercetătorii au identificat o plantă carnivoră care consumă diferite insecte şi chiar pui de salamandră.

Într-un articol publicat în jurnalul de specialitate Ecology, o echipă de cercetători de la Universitatea din Toronto a identificat o specie de plantă carnivoră care reuşeşste să prindă şi să consume insecte şi chiar mici salamandre, notează Phys.com.

Descoperirea este importantă din mai multe motive, pe de o parte ajută la înţelegerea ecosistemului din parcul natural Algonquin. Pe de altă parte, descoperirea în sine este mai mult decât surprinzătoare deoarece acest parc natural este unul destul de frecventat de către biologi şi de publicul larg. Echipa care a descoperit această plantă a rămas uimită atunci când a fost pusă în faţa faptului că deşi parcul reprezintă o zonă care are parte de foarte mulţi vizitatori a reuşit să ascundă un astfel de secret.

Descoperirea a fost realizată prin observarea unui mic lac din parcul natural în toamna anului 2018. Oamenii de ştiinţă implicaţi au descoperit că una din cinci plante conţine rămăşiţele unor amifibiene juvenile, unele având mărimea unor degete umane.

Teoriile cu care lucrează echipa de cercetători cu privire la modul în care aceste salamndre au ajuns în interiorul plantelor variază. Astfel, este posibil ca salamandrele să fi fost capturate atunci se ascundeau de alţi prădători sau când ele erau în căutarea de insecte. Salamandrele care ajung în interiorul plantelor pot muri într-un interval cuprins între 3 şi 19 zile.

Odată ajunse în interiorul plantei, aceasta eliberează o serie de enzime care acţionează împreună cu unele microorganisme care trăiesc în interiorul apei din plantă pentru a descompune prada.

Oamenii de ştiinţă au teoretizat că plantele carnivore folosesc insectele sau chiar unele vertebrate mici pe post de hrană pentru a-şi asigura necesarul de nutrienţi, în particular azot. S-a observat că solurile din regiunile unde pot fi identificate aceste plante carnivore prezintă un conţinut scăzut al compuşilor din azot.