Home » Natura » Doi rinoceri albi nordici, ultimii de pe planetă. Cum încearcă cercetătorii, în ultima clipă, să salveze specia de la dispariţie

Descopera 09.13.2019
Comunitatea ştiinţifică a creat cu succes doi embrioni de la ultimii rinoceri albi nordici rămaşi în lume, evenimentul având o semnificaţie crucială, având în vedere faptul că oamenii de ştiinţă duc o luptă contra cronometru pentru a salva specia de la dispariţie, scrie CNN.

a:1:{i:1;a:11:{s:13:”inter_title_1″;s:0:””;s:11:”datacontent”;s:1990:”

Ultimii doi rinoceri albi nordici rămaşi în lume, Fatu şi Najin, sunt două femele care trăiesc la centrul de conservare Ol Pejeta din Kenya. Ultimul mascul, Sudan, a murit anul trecut şi a stârnit îngrijorare în comunitatea ştiinţifică internaţională, ducând la speculaţii că specia este pe punctul de deveni extinctă. În plus, cele două femele rămase nu sunt fertile.

Totuşi, cercetătorii au anunţat miercuri că au fertilizat cu succes embrionii colectaţi de la cele două femele, aceştia fiind creaţi luna trecută. În curând, cei doi embrioni vor fi transferaţi către o mamă surogat.

Anunţul cercetărilor reprezintă doar o mică parte din procesul îndelungat de salvarea a speciei de la extincţie, relatează CNN