Home » Natura » Licuricii sunt pe cale de dispariţie

Licuricii sunt pe cale de dispariţie

Descopera 02.09.2020
Licuricii sunt pe cale de dispariţie
Licuricii sunt pe cale de dispariţie, din cauza distrugerii habitatului, a pesticidelor şi a poluării cu lumină artificială, potrivit rezultatelor unui studiu, citat de cnn.com.

În lume există peste 2.000 de specii diferite de licurici, dar un nou studiu, publicat în Bioscience, avertizează că aceştia vor dispărea total, din cauza oamenilor.

The International Union for Conservation of Nature, cu sediul în Gland, Elveţia, a adunat o echipă de biologi pentru a investiga gândacii bioluminiscenţi, iar, potrivit noului studiu, distrugerea habitatului este principalul motiv pentru care licuricii vor dispărea complet, urmat de poluarea cu lumină şi folosirea pesticidelor.

Pierderea habitatului este, de exemplu, pentru specia Pteroptyx tener, principalul motiv, deoarece aceasta trăieşte doar în pădurile de mangrove din Malaysia. Studii anterioare au stabilit un declin dramatic al unor specii de licurici, precum cei care trăiesc în mlaştinile de pe coaste care au fost transformate în ferme de crustacee sau de palmieri pentru ulei, potrivit Mediafax.

Alte specii, precum Photinus pyralis din SUA, par a fi încă destul de răspândite, a spus Sara Lewis, biolog la Universitatea Tufts, din Massachusetts, SUA, principalul autor al studiului.

Cea mai mare supriză pentru cercetători a fost poluarea luminoasă, dar acest motiv este oarecum logic. Licuricii luminează în timpul ritualului de împerechere, iar lumina artificială îi împiedică să facă acest lucru. Fenomenul este mai răspândit în estul Asiei şi America de Sud.

De asemenea, pentru că îşi petrec mult timp din ciclul de viaţă sub pământ, ca larve, existenţa lor este ameninţată de pesticide.

Autorii noului studiu speră că vor atrage atenţia nu numai asupra pericolului de dispariţie a licuricilor, ci şi al insectelor în general.