Home » Natură » Ce este gloxinia, „Pasărea Phoenix” a plantelor? Cum se îngrijeşte corect floarea care iarna dispare complet, dar renaşte în fiecare an

Publicat: 14.06.2020

În urmă cu doar câțiva ani, gloxinia (Sinningia speciosa) era considerată perenă, pentru că planta înflorea iar apoi murea.

După o perioadă de hibernare, planta creștea din nou, astfel încântând cu un buchet proaspăt de flori catifelate. Plantele gloxinia din ziua de azi sunt hibrizi, crescute pentru a produce rapid un număr mare de flori.

Aceste plante produc un peisaj încântător timp de aproape două luni. Însă, la scurt timp după ce florile se ofilesc, planta nu își mai revine pentru că își concentrează toată energia pe flori în loc să-și cultive rădăcini adânci și puternice.

Florile de gloxinia sunt mari și catifelate, acestea având formă de clopoțel. De asemenea, frunzele sunt mari și pufoase. Chiar dacă florile sale nu sunt parfumate, gloxinia compensează prin varietatea mare de culori.

Florile sale pot fi de un alb imaculat sau pot fi purpurii, violet, nuanțe închise de mov, în variante simple sau în combinație cu alte culori.

Cum se îngrijeşte corect gloxinia

Așadar, aceste plante sunt crescute cel mai bine ca plante anuale. Având în vedere că sunt aruncate după fiecare ciclu de înflorire, îngrijirea florii de gloxinia ar trebui să se concentreze pe menținerea florii proaspete.

Îngrijirea florii de gloxinia nu este un proces complicat. O astfel de plantă ar trebui pusă într-un loc luminat, însă nu sub raze solare directe. Așadar, un loc lângă un geam departe de soare este ideal.

Gloxinia are nevoie de multă lumină, însă indirectă. Plantele de gloxinia prosperă cel mai bine în camere ceva mai răcoroase, la temperaturi de la 16 până la 24 de grade Celsius.

Floarea dispare complet iarna, dar renaşte primăvara

În plus, o astfel de plantă trebuie udată regulat astfel încât pământul să rămână umed în permanență.

Pe frunzele plantei pot apărea puncte maro dacă sunt udate, așa că apa trebuie pusă direct pe pământ, iar frunzele trebuie evitate.

Dacă se usucă, plantele de gloxinia intră în hibernare. Așadar, la fiecare două săptămâni ar trebui folosit un îngrășământ lichid bogat în fosfor. Atunci când gloxinia este crescută ca plantă anuală nu mai este nevoie de schimbarea ghiveciului.

Cum au devenit carnivore unele specii de plante. Anomalia genetică din urmă cu 70 de milioane de ani