Home » Natură » Oamenii de știință din Ungaria au creat din greșeală o specie „imposibilă” de pește hibrid

Publicat: 26.07.2020

O echipă de oameni de știință din Ungaria a creat accidental o nouă specie de pește, care a fost numită „sturddlefish” și care este o încrucișare între nisetru și peștele spatulă.

În trecut, cercetătorii au mai creat animale din diferite specii. Însă, în acest caz, oamenii de știință nu încercau să producă o nouă specie de pește, ci încercau să aplice procesul de „ginogeneză”, o metodă de cultură in vitro. Spre surprinderea echipei, ovulele fertilizate au produs pești care au ajuns la maturitate.

După ce au studiat sute de pești produși în urma experimentului, oamenii de știință au descoperit că aceștia se împărțeau în trei mari categorii. Unii semănau cu latura maternă, alții cu cea paternă, iar alții moșteniseră trăsături de la ambii părinți.

O nouă specie hibrid produsă din „fosile vii”

Ambele specii de pește folosite pentru acest experiment sunt pe cale de dispariție și nu s-ar fi împerecheat sub nicio formă în sălbăticie. Peștii spatulă trăiesc în apele din SUA, în timp ce nisetrul se găsește în Marea Neagră și Marea Caspică. Ambele specii sunt considerate „fosile vii” de către comunitatea științifică pentru că nu s-au schimbat foarte mult de-a lungul unei perioade foarte îndelungate de timp.

Ce se va întâmpla cu peștii hibrid

Oamenii de știință cred că ultimul strămoș comun al acestora ar fi trăit în urmă cu 184 de milioane de ani, atunci când dinozaurii încă mai existau pe Pământ. Cercetătorii mai spun că cele două specii de pește au mai multe lucruri în comun decât am crede. De asemenea, oamenii de știință mai cred că puii speciei de pește hibrid nu sunt fertili. De altfel, majoritatea speciilor hibrid nu se pot înmulți, informează Live Science.

Cercetătorii din Ungaria au de gând să îngrijească în continuarea peștii, însă nu vor produce alte specimene. Peștii hibrid i-ar putea domina pe cei din sălbăticie, iar acest lucru ar duce la scăderea șanselor de supraviețuire a nisetrului.

Savanţii au creat un hibrid între om şi porc. ”Este ceva ce nu facem cum trebuie”