Home » Natură » Cangurii pot învăța să comunice cu oamenii

Cangurii pot învăța să comunice cu oamenii

Credit foto: Alexandra Green/ University of Sydney
Publicat: 23.12.2020

Cangurii pot învăța să comunice cu oamenii în același mod în care o fac și animalele domestice, precum câinii, folosind privirea pentru a cere ajutor. Concluzia a fost stabilită de cercetători din Londra și Sydney.

Studiul a implicat 11 canguri care își duceau traiul în captivitate, în mai multe grădini zoologice din Australia, și care nu erau considerați domesticiți deși erau familiarizați cu oamenii.

Zece din cei 11 marsupiali s-au uitat atent la cercetători când nu au putut deschide o cutie cu alimente. Nouă dintre ei s-au uitat alternativ la omul care a deschis cutia și la recipient, ca o modalitate de a arăta sau de a indica spre ea.

„Am interpretat aceasta ca pe o formă deliberată de comunicare, o cerere de ajutor”, a declarat pentru Reuters Alan McElligott, cercetător irlandez din cadrul Universității din Roehampton (Londra), care a condus studiul.

Și animalele sălbatice pot învăța cum să comunice cu oamenii

„Nu se așteaptă ca speciile sălbatice să se comporte precum acei subiecți și de aceea este surprinzător”, a adăugat el.

Descoperirile contestă teoria că numai animalele domesticite, precum câinii, caii sau caprele, comunică cu oamenii și sugerează că mai multe animale ar putea înțelege cum să transmită ceva oamenilor.

„Anterior, am crezut că numai animalele domestice încearcă să ceară ajutor pentru o problemă. Dar și cangurii o fac”, a concluzionat co-cercetătoarea Alexandra Green, de la Școala de Medicină Veterinară a Universității din Sydney.

„Este mai probabil să fie un comportament învățat atunci când mediul este corect”, a adăugat ea.

Studiul care a demonstrat că și cangurii pot comunica cu oamenii a fost publicat în revista Biology Letters.

Temperaturile extreme din Australia determină cangurii să se se răcorească în piscine – VIDEO

Motivul pentru care în Africa au fost aduşi canguri în timpul Primului Război Mondial

Când au început cangurii să ţopăie?

Imaginea VIRALĂ a cangurilor ”îndoliaţi” are de fapt o istorie mai sinistră în spate