Home » Natură » Cel mai mare pește ferăstrău documentat vreodată, descoperit eșuat pe o plajă din Florida

Sursa foto: FWC Fish and Wildlife Research Institute
Publicat: 15.04.2021

Cel mai mare „pește ferăstrău cu dinți mici” (Pristis pectinata) măsurat vreodată de oamenii de știință a fost găsit mort pe o plajă din Arhipelagul Florida Keys.

Peștele avea o lungime de 4,9 metri și era o femelă matură cu ovule de mărimea unor mingi de softball în tractul reproductiv. Cercetătorii studiază acum carcasa pentru a-i stabili vârsta și pentru a afla mai multe despre trecutul său reproductive.

„Deși este trist atunci când un animal mare moare, din punct de vedere științific, am fost siguri că avem ce învăța”, a spus Gregg Poulakis, biolog la Comisia de Conservare a Peștilor și Faunei din Florida.

Peștele ferăstrău cu o lungime record a fost, de fapt, unul dintre doi pești ferăstrău care au eșuat în Florida Keys în urmă cu o săptămână. Peștii au fost găsiți destul de departe unul de celălalt astfel încât aparițiile lor sunt cel mai probabil o coincidență.

Cunoscuți pentru botul lor plat, prelungit și similar unui ferăstrău

Peștii ferăstrău sunt un tip de pești cartilaginoși cunoscuți pentru botul lor plat, prelungit și similar unui ferăstrău. Foarte puține detalii erau știute despre această specie înainte să fie inclusă pe lista speciilor pe cale de dispariție.

„Cât de mari ajung? Ce fel de habitat le trebuie? Cât de mult trăiesc? Pur și simplu nu aveam răspunsuri”, a spus Poulakis.

Cel mai bătrân pește ferăstrău studiat vreodată de echipa lui Poulakis a avut o lungime de 4,7 metri și avea 14 ani. Cel mai mic dintre peștii ferăstrău găsiți recent avea 3,8 metri și era încă juvenil. Pe de altă parte, peștele de 4,9 metri era un adult matur.

Peștii ferăstrău nasc pui vii care măsoară în jur de 0,7 metri în lungime

Cei doi pești nu aveau leziuni sau alte indicii cu privire la modul în care au murit, scrie Live Science.

Cercetătorii studiază acum tracturile reproductive ale peștilor pentru a înțelege mai multe despre momentul în care ajung la maturitate. Perioada de gestație la peștii ferăstrău poate dura aproximativ un an, iar aceștia nasc pui vii care măsoară în jur de 0,7 metri în lungime.

Oamenii de știință mai au de gând să extragă și mostre de AND pentru a le compara cu cele extrase de la peștele juvenil. Totodată, echipa va încerca să vadă dacă animalele conțineau și paraziți.

Cercetătorii au descoperit că trei specii de rechin din Noua Zeelandă strălucesc în întuneric