Home » Natură » Un vultur spectaculos, dintr-o specie rară, a ajuns în America de Nord, la 8.000 km depărtare de casă

Credit foto: Massachusetts Division of Fisheries & Wildlife/David Ennis
Publicat: 25.12.2021

O pasăre extrem de rară a fost observată recent în statul american Massachusetts, un vultur de mare (Haliaeetus pelagicus) care este o specie nativă din Asia, adică la 8.000 de kilometri depărtare.

Vulturii de mare sunt păsări mari native Peninsulei Kamchatka în estul îndepărtat al Rusiei, observate de asemenea în Japonia, China și Coreea. Există în jur de 5.000 de indivizi din această specie, inclusiv cel fotografiat recent, care cumva și-a croit drum până la râul Taunton din Massachusetts.

Vulturii de mare ai lui Steller (Haliaeetus pelagicus) sunt printre cei mai grei vulturi de pe planetă, ajungând să cântărească între 5 și 9 kilograme și atingând o anvergură a aripilor de până la 2,5 metri. Sunt destul de ușor de identificat, având un plisc portocaliu și aripi cu margini albe.

Cum a ajuns această creatură maiestuoasă atât de departe de casă?

Cea mai interesantă veste este că această pasăre este probabil același individ observat în luna noiembrie zburând prin Canada de Est, fiind văzut și în Alaska de Nord în vara anului 2020. Un vultur de mare a fost observat și în statul Texas, însă nu a fost fotografiat astfel că nu putem ști dacă este același individ.

Vulturii de mare au fost incluși în categoria animalelor vulnerabile pe Lista Roșie a Uniunii Internaționale pentru Conservarea Naturii (IUCN), scrie Science Alert.

Așadar, cum a ajuns această creatură maiestuoasă atât de departe de casă? Nu este chiar neobișnuit pentru păsări să se îndepărteze de meleagurile natale, fenomenul fiind cunoscut drept „vagabondaj”.

Uneori, factorii de mediu precum schimbările climatice sau pierderea habitatului pot fi de vină pentru plecarea păsărilor. Însă, câteodată poate fi vorba și despre erori de navigație interne.

Unele păsări care practică „vagabondajul” ar putea fi chiar pioneri pentru speciile lor

Având în vedere că acest individ a ajuns atât de departe de casă, Alex Lees, biolog la Universitatea Metropolitană din Manchester, din Marea Britanie, a explicat că este puțin probabil să se întoarcă acasă.

„Este posibil să-și găsească drumul spre casă, însă, cu cât stă mai mult pe aici, cu atât îi va fi mai greu să o facă”, a explicat Lees.

Poate că ar putea părea trist, însă Lees și colegii săi au publicat un studiu în jurnalul Current Biology în care au prezentat dovezi care arată că unele păsări care practică „vagabondajul” ar putea fi chiar pioneri în noi habitate, astfel punând bazele unor noi rute de migrație pentru speciile lor.

Poliția, nevoită să intervină pentru a desparte doi vulturi încâlciți. Cum s-a întâmplat?

Natura e necruțătoare. Vulturul simbol al SUA a fost ucis cu sânge rece chiar de prada sa