Home » Natură » Natura e necruțătoare. Vulturul simbol al SUA a fost ucis cu sânge rece chiar de prada sa

Sursa foto: Maine Department of Inland Fisheries and Wildlife
Publicat: 29.05.2020

Un vultur cu cap alb, cunoscut şi sub denumirea de acvilă americană, a crezut că venise ora cinei atunci când a încercat să răpească un pui de pasăre subacvatică. Ei bine, simbolul Statelor Unite ale Americii nu a avut nicio șansă în fața mame puiului.

După ce vulturul l-a apucat pe puiul din specia de păsări acvatice „loon”, o altă pasăre, cel mai probabil unul din părinții puiului, l-a înjunghiat pe vultur în inimă cu ajutorul pliscului ascuțit ca un cuțit. Mascota americană a murit subit, potrivit lui Danielle D’Auria, biolog de la Department of Inland Fisheries & Wildlife din Maine.

Vulturul cu cap alb, simbol al SUA, a fost ucis cu sânge rece chiar de prada sa

Acesta este singurul caz documentat în care o pasăre din această specie ucide un vultur prin înjunghierea inimii, a transmis D’Auria pe blogul instituției americane.

Totuși, nu a fost clar de la început cum a fost ucis vulturul cu cap alb (Haliaeetus leucocephalus). D’Auria a aflat că un vultur cu cap alb mort, precum și un pui de pasăre „loon” mort, au fost găsiți pe un lac în iulie 2019. Este o infracțiune să ucizi un astfel de vultur. Așadar, un paznic al lacului a adus pasărea la un spital veterinar din apropiere pentru a afla dacă specimenul a fost împușcat.

De fapt, vulturul nu a fost ucis de un glonț. „Niciun fel de metal nu a apărut în urma analizelor. Însă în timpul examinării externe o rană a fost descoperită pe pieptul acvilei americane”, a mai spus D’Auria.

Natura este necruțătoare

D’Auria a presupus că o pasăre adultă din specia „loon” l-a înjunghiat pe prădător, cel mai probabil încercând să-și apare puii. „Cea mai bună armă a unei astfel de păsări acvatice este pliscul și își atacă adversarii foarte des direct prin lovituri în piept”, a mai precizat biologul, potrivit LiveScience.

Numărul conflictelor între astfel de vulturi și păsări acvatice a crescut considerabil în ultimii ani. Un motiv ar fi că populația de acvile americane nu mai este pe cale de dispariție.

Incidentul fatal nu s-a desfășurat cu martori umani. Însă, o femeie dintr-o cabană din apropiere a spus că a auzit un „tărăboi groaznic” provocat de păsările acvatice, cu o noapte înainte să fie descoperit vulturul.

VIDEO Moment extrem de rar suprins în natură