Home » Natură » Vagoanele modificate ar putea atenua schimbările climatice eliminând CO2 din aer

Vagoanele modificate ar putea atenua schimbările climatice eliminând CO2 din aer

Publicat: 29.07.2022
Vagoanele modificate ar putea atenua schimbările climatice eliminând CO2 din aer
Foto: @Les Argonautes/Unsplash

Sistemele feroviare din întreaga lume ar putea contribui la atenuarea schimbărilor climatice și la eliminarea de CO2 din aer folosind vagoanele modificate care captează energia durabilă generată atunci când trenul încetinește sau frânează.

CO2Rail Company din SUA, alături de cercetători de la Universitatea Sheffield, din Anglia, lucrează la o tehnologie de eliminare a carbonului care să poată fi plasată în vagoane care vor fi atașate la trenurile existente.

Vagoanele modificate funcționează prin utilizarea unor admisii mari de aer care se extind până în siajul trenului aflat în mișcare pentru a transporta aerul ambiental într-o cameră cilindrică mare de colectare a CO2 și pentru a elimina nevoia de sisteme de ventilatoare consumatoare de energie, care sunt necesare în cazul operațiunilor de eliminare directă a dioxidului de carbon (DAC) staționare.

Aerul intră apoi într-un proces chimic care separă dioxidul de carbon, iar aerul filtrat iese apoi din spatele sau de dedesubtul vagonului și se întoarce în atmosferă, explică Tech Xplore.

După ce a fost captată o cantitate suficientă, camera este închisă și CO2 recoltat este colectat, concentrat și stocat într-un rezervor până când poate fi golit. Apoi este transportat în economia circulară a carbonului ca materie primă cu valoare adăugată pentru utilizarea CO2 sau în depozitele geologice din apropiere.

Fiecare dintre aceste procese este alimentat exclusiv de surse de energie sustenabilă generate la bord, care nu necesită un aport de energie externă sau cicluri de încărcare.

Vagoanele modificate cu tehnologie de la autoturismele electrice

Atunci când trenul frânează, sistemul său transformă inerția în energie electrică, la fel cum o face un vehicul electric regenerativ. În prezent, această energie este disipată în cazul trenurilor sub formă de căldură și descărcată prin partea superioară a locomotivei în timpul fiecărei manevre de frânare.

„În prezent, cantitatea enormă de energie durabilă creată atunci când un tren frânează sau decelerează pur și simplu se pierde. Această tehnologie inovatoare nu numai că va folosi energia durabilă creată de manevra de frânare pentru a capta cantități semnificative de CO2, dar va profita și de integrarea cu rețelele feroviare”, spune prof. Peter Styring, de la Universitatea din Sheffield.

Beneficii ale montării sistemelor DAC pe vagoane

Spre deosebire de operațiunile DAC staționare, care necesită suprafețe mari de teren pentru amplasarea echipamentelor și pentru construirea surselor regenerabile de energie care să le alimenteze, CO2Rail ar fi mereu în mișcare și, în general, nu ar fi văzut de public.

Impactul potențial al acestei tehnologii a fost recent dinamizat atunci când organizațiile europene de transport au anunțat că își iau angajamentul să tripleze utilizarea feroviară de mare viteză până în 2050 pentru a reduce călătoriile aeriene, care au emisii mari de CO2.

Naveta către locul de muncă ar putea salva planeta

Eric Bachman, de la CO2Rail Company, spune că „în medie, fiecare manevră de frânare completă generează suficientă energie pentru a alimenta 20 de locuințe medii pentru o zi întreagă, așa că nu este o cantitate banală de energie”.

„Înmulțiți asta cu fiecare oprire sau decelerare făcută de fiecare tren din lume și veți avea de aproximativ 105 ori mai multă energie decât produce barajul Hoover în aceeași perioadă, iar acesta a fost un proiect de construcție hidroelectrică care a durat șase ani și a costat 760 de milioane în dolarii de astăzi”, a continuat Bachman.

El a adăugat: „Imaginați-vă că urcați într-un tren în fiecare dimineață, văzând vagoanele modificate atașate și știind că naveta până la serviciu în fiecare zi ajută și la atenuarea schimbărilor climatice”, a încheiat el.

Cercetarea este publicată în secțiunea Future Energy a revistei Joule.

Vă recomandăm să citiți și:

Un robot umanoid a reușit să păcălească oamenii să creadă că e conștient de sine

Inginerii au dezvoltat un model funcțional de inimă umană în miniatură

O mănușă inspirată de caracatițe poate ajuta oamenii să apuce lucruri sub apă

Un nou concept pentru o bază pe Lună. Ce presupune gravitația artificială?

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Premiul Nobel pentru Fizică 2023, acordat pentru descoperiri importante în studiul electronilor
Premiul Nobel pentru Fizică 2023, acordat pentru descoperiri importante în studiul electronilor
O echipă de cercetători a observat cum diamantele sintetice s-au autovindecat la temperatura camerei
O echipă de cercetători a observat cum diamantele sintetice s-au autovindecat la temperatura camerei
Metoda nașterii fără durere și fără amintiri
Metoda nașterii fără durere și fără amintiri
Test de cultură generală. Care este orașul din România cu cele mai multe biserici?
Test de cultură generală. Care este orașul din România cu cele mai multe biserici?
Adevăruri cumplite din lumea științei despre care oamenii de rând nu au știut până acum
Adevăruri cumplite din lumea științei despre care oamenii de rând nu au știut până acum
Palatul de la Țigănești, numit și Conacul „Costache Conachi”, în care au avut loc întâlniri istorice, va fi restaurat
Palatul de la Țigănești, numit și Conacul „Costache Conachi”, în care au avut loc întâlniri istorice, va fi restaurat
România este pe primul loc în Europa la cazurile de COVID-19
România este pe primul loc în Europa la cazurile de COVID-19
La 140 de ani de la începerea lucrărilor, cele patru turnuri de la Sagrada Familia sunt gata
La 140 de ani de la începerea lucrărilor, cele patru turnuri de la Sagrada Familia sunt gata
Arma LETALĂ a lui Hitler. Cu o viteză de 5.600 km/h, a provocat oroare în Europa
Arma LETALĂ a lui Hitler. Cu o viteză de 5.600 km/h, a provocat oroare în Europa
Sute de persoane ar fi fost abuzate sexual de unul dintre cei mai bogați și mai puternici oameni din Japonia
Sute de persoane ar fi fost abuzate sexual de unul dintre cei mai bogați și mai puternici oameni din Japonia
Un rinocer dintr-o specie pe cale de dispariție a născut un pui în Indonezia
Un rinocer dintr-o specie pe cale de dispariție a născut un pui în Indonezia
Tom Hanks acuză că o versiune a sa, creată cu Inteligență Artificială, a fost folosită într-o reclamă fără acordul său
Tom Hanks acuză că o versiune a sa, creată cu Inteligență Artificială, a fost folosită într-o reclamă fără acordul său
Cale ferată de mare viteză, construită de chinezi, inaugurată în Indonezia
Cale ferată de mare viteză, construită de chinezi, inaugurată în Indonezia
Ayn Rand, scriitoarea care a dezvoltat „obiectivismul” filosofic – egoismul rațional este o virtute; altruismul (auto-sacrificiul) este un viciu
Ayn Rand, scriitoarea care a dezvoltat „obiectivismul” filosofic – egoismul rațional este o virtute; altruismul ...
Cum au reușit Statele Unite ale Americii să piardă șase arme nucleare și unde ar putea fi acum?
Cum au reușit Statele Unite ale Americii să piardă șase arme nucleare și unde ar putea fi acum?
Cercetătorii care au contribuit la dezvoltarea vaccinurilor COVID-19 au primit Premiul Nobel
Cercetătorii care au contribuit la dezvoltarea vaccinurilor COVID-19 au primit Premiul Nobel
Oamenilor le place atât de mult buldogul francez pentru că le amintește de bebeluși
Oamenilor le place atât de mult buldogul francez pentru că le amintește de bebeluși
Bebelușii învață să imite pentru că și părinții îi imită pe ei
Bebelușii învață să imite pentru că și părinții îi imită pe ei