Home » Natură » Test de cultură generală. Pe ce continent nu există albine?

Test de cultură generală. Pe ce continent nu există albine?

Publicat: 13.02.2023

Există peste 20.000 de specii de albine în întreaga lume, cu excepția unui singur continent, acolo unde albinele nu sunt native.

Speciile de albine sălbatice trăiesc pe toate continentele, cu excepția Antarcticii. În America de Nord există aproximativ 4.000 de specii de albine indigene care ocupă ecosisteme de la păduri, la deșerturi și pășuni.

Albinele se hrănesc exclusiv cu nectar zaharat și polen bogat în proteine din plantele cu flori, spre deosebire de viespile carnivore din care au evoluat.

În timp ce se hrănesc, albinele efectuează actul critic de polenizare. Atunci când o albină pătrunde într-o floare pentru a se hrăni cu nectar și a aduna polen, o parte din polen se lipește de corpul albinei.

Atunci când albina își continuă zborul, aceasta depune o parte din polen pe următoarea floare pe care o vizitează, ceea ce duce la fertilizare, astfel permițând plantei să se reproducă și să genereze fructele și semințele pe care atât de multe alte specii de animale sălbatice se bazează ca sursă de hrană.

Există peste 20.000 de specii de albine în întreaga lume

De fapt, albinele polenizează un procent uimitor de 80% din toate plantele cu flori, inclusiv aproximativ 75% din fructele, nucile și legumele cultivate în Statele Unite.

Deși toate albinele femele pot înțepa, ele o fac doar atunci când sunt amenințate. Albinele melifere, cu stupi plini de miere și larve care trebuie protejate, sunt în general mai agresive și mai predispuse să înțepe atunci când sunt deranjate, decât albinele native solitare.

Albinele își încep viața sub formă de ouă, care eclozează în larve care se hrănesc și se transformă în puiet și, în cele din urmă, apar în forma lor adultă, unde vizitează florile pentru a se hrăni și a culege nectar și polen, scrie The National Wildlife Federation.

Albinele, esențiale pentru supraviețuirea oamenilor

Atât albinele domestice, cât și multe specii de albine indigene sunt în declin. De fapt, unele specii, cum ar fi bondarul Bombus affinis, odinioară foarte răspândit, sunt acum pe cale de dispariție în SUA.

Printre cauzele potențiale ale acestor declinuri se numără distrugerea habitatului, bolile, practicile agricole și de grădinărit, utilizarea pesticidelor, fragmentarea habitatului, schimbările în utilizarea terenurilor, speciile invazive și schimbările climatice.

Polenizatorii, în special albinele indigene, sunt esențiale pentru supraviețuirea plantelor indigene din America de Nord, a altor animale sălbatice și a oamenilor deopotrivă.

Test de cultură generală. Cum fac albinele miere?

Primul vaccin din lume pentru albine a fost aprobat în SUA