Home » Natură » Broaștele țestoase de apă dulce adoră să se bălăcească la lumina Lunii

Broaștele țestoase de apă dulce adoră să se bălăcească la lumina Lunii

Sursa foto: Dr Donald McKnight, La Trobe University/EurekAlert
Publicat: 10.04.2023

Broaștele țestoase de apă dulce par să iubească bălăceala nocturnă, un fapt care a fost raportat recent în lumea științei, dar acest studiu sugerează că un astfel de comportament este larg răspândit și apare la mai multe specii.

Ceretătorul postdoctoral de la Universitatea La Trobe, din Australia, dr. Donald McKnight, a declarat că a observat pentru prima dată broaștele țestoase de apă dulce în timp ce se scăldau noaptea în râul Ross din Townsville.

Studiul a fost publicat în Global Ecology and Conservation.

„Veneau noaptea și se așezau pe bușteni prezentând foarte mult același comportament pe care îl au în timpul zilei. Atunci când am cercetat, nu era ceva ce se pare că făceau țestoasele. Credem că are legătură cu temperatura. Apa este atât de caldă noaptea, mai caldă chiar decât le place țestoaselor și se pot răcori ieșind din apă”, a declarat doctorul McKnight, potrivit EurekAlert.

Un comportament larg răspândit printre broaștele țestoase

Cercetătorul a spus că fenomenul este larg răspândit în tot arborele genealogic al broaștelor țestoase, cu mențiunea că apare doar la tropice și subtropice.

Dr. McKnight a observat pentru prima dată acest comportament împreună cu un coleg, dr. Eric Nordberg, de la Universitatea New England, pe malul râului Ross din Townsville, Australia.

29 de specii de broaște țestoase au fost analizate

Pentru acest studiu, o echipă de cercetători din întreaga lume a montat camere de luat vederi pe bușteni, pentru a monitoriza activitatea nocturnă a cât mai multor specii de broaște țestoase de apă dulce.

Camere care fac câte o fotografie o dată la două minute au fost instalate în 25 de locații din Australia, Belize, Germania, India, Seychelles, Senegal, Trinidad și Tobago, SUA și Africa de Sud. Acestea au capturat date despre 29 de specii din șapte dintre familiile de broaște țestoase de apă dulce.

Peștii de apă dulce sunt mai contaminați cu „chimicale eterne” decât cei din oceane