Home » Natură » Un câine ciudat din Brazilia s-a dovedit a fi un hibrid cu totul neașteptat

Un câine ciudat din Brazilia s-a dovedit a fi un hibrid cu totul neașteptat

Dogxim. Foto: Bruna Elenara Szynweksi et al., Animals, 2023
Publicat: 01.10.2023

Un câine ciudat din Brazilia, care nu avea stăpân, s-a dovedit a fi o rasă cu totul nouă. Potrivit unui studiu genetic, femela este, cel mai probabil, prima de acest gen: un hibrid între o vulpe de pampas din America de Sud și un câine. Exemplarul a fost numit dogxim.

De la bun început, aspectul și comportamentul său i-au derutat pe oamenii de știință. Animalul nu semăna cu niciun câine pe care îl văzuseră înainte. Acesta latră ca un câine, iar ochii și blana întunecată arătau ca ale unui câine, dar urechile ascuțite și botul lung sugerau altceva.

De asemenea, nu mânca mâncare pentru câini, ci doar șobolani mici.

Un câine ciudat din Brazilia este un hibrid dintre două specii

„Nu era la fel de docil ca un câine, dar îi lipsea agresivitatea așteptată de la un canid sălbatic atunci când este manipulat”, a declarat pentru un ecologist care a ajutat la îngrijirea animalului.

Acest câine ciudat din Brazilia a fost găsit inițial în 2021, fiind grav rănit în urma unei coliziuni rutiere în Vacaria, Rio Grande do Sul. A fost îngrijit la Centrul pentru Conservarea și Reabilitarea Animalelor Sălbatice de la Universitatea Federală din Grande do Sul.

Se știe că această regiune din America de Sud găzduiește patru specii de canide și, totuși, niciunul dintre aceste animale specifice nu se potrivește ca aspect sau genetică cu animalul salvat.

Câinii de tufiș locali (Speothos venaticus) au urechi mici și rotunjite, picioare scurte și blană maronie. Pe de altă parte, lupul cu coamă (Chrysocyon brachyurus) este destul de înalt, cu picioare și urechi lungi și o blană maro-roșcată, scrie Science Alert.

Vulpea mâncatoare de crabi (Cerdocyon thous) și vulpea de pampas (Lycalopex gymnocercus) sunt cel mai apropiate ca aspect de animalul salvat, deși blana lor este mai deschisă la culoare. În ciuda numelor lor, niciunul dintre aceste animale nu este strâns legat de vulpile europene, fiind ceva mai strâns legate de câini.

Deoarece exemplarul nu se potrivea cu nicio specie, cercetătorii din Brazilia s-au orientat către ideea unei încrucișări între rase. Dovezile genetice de la creatura salvată sugerează că este, de fapt, un hibrid între o vulpe de pampas și un câine domestic, o apariție extrem de rară a două specii din genuri de reproducere diferite.

„Această descoperire implică faptul că deși aceste specii s-au separat cu aproximativ 6,7 milioane de ani în urmă și aparțin unor genuri diferite, ele încă pot produce hibrizi viabili”, scriu cercetătorii.

Ce au arătat cromozomii animalului?

S-a descoperit că animalul salvat posedă 76 de cromozomi în total, iar acești cromozomi aveau un aspect vizual similar cu cel al câinilor domestici și al vulpii de pampas. În plus, vulpile de pampas au 37 de perechi de cromozomi, care s-ar putea rearanja cu genomul unui câine pentru a face 38 de perechi.

Deși acest număr nu este același cu cele 39 de perechi de cromozomi ale câinelui, asemănările genetice ar putea permite combinații rare de ADN care de fapt funcționează. Acest canid ciudat din Brazilia are, de asemenea, doi cromozomi X cu două morfologii diferite, ceea ce indică că provin de la două specii diferite.

O analiză a ADN-ului mitocondrial al creaturii, care vine doar din partea maternă, sugerează că mama era probabil vulpea de pampas, iar tatăl era un câine.

„Până acum, nu avem dovezi științifice că există alți hibrizi în această regiune. Cu toate acestea, bănuim că acest caz pe care l-am descris nu este singurul”, a declarat Bruna Szynwelski.

„Odată ce biologul Herbert Hasse Junior a observat două animale cu un fenotip neobișnuit în natură în 2019, este probabil ca unul dintre aceste animale să fi fost hibridul femelă care a fost lovit în 2021, iar celălalt animal nu a mai fost văzut niciodată”, a continuat Szynwelski.

Într-o întorsătură tristă a poveștii, hibridul câine-vulpe se pare că a murit în circumstanțe necunoscute la o grădină zoologică, după ce și-a revenit de la răni. Potrivit The Telegraph, autoritățile investighează acum cum și de ce a murit această creatură unică.

Studiul a fost publicat în revista Animals.

Cercetătorii au aflat cum determină temperatura sexul țestoaselor

Cercetătorii au descoperit că viermii folosesc electricitatea pentru a sări

Răzbunarea balenelor ucigașe! Atacă navele și învață unele de altele cum să le scufunde

Test de cultură generală. Care este diferența dintre corb și cioară?

Frații Lumière și Revoluția Cinematografică
Cercetătorii spun că au găsit noi dovezi pentru o planetă ascunsă în Sistemul Solar
Cărți scoase de pe rafturile Bibliotecii Naționale a Franței deoarece ar conține arsenic
Amendă uriașă după o ceartă pe social media
În urmă cu aproape opt decenii, italienii îl executau pe „Il Duce”
Cum au trecut razele cosmice prin atmosfera Pământului acum 41.000 de ani?