Home » Sporturi » Un roman zboara peste Alpi

Un roman zboara peste Alpi

Publicat: 17.07.2009
De 6 ani, in Muntii Alpi se desfasoara, o data la doi ani, una dintre cele mai dure si spectaculoase intreceri sportive din lume. Atletii parcurg peste 800 de kilometri pe jos sau cu parapanta – nici un alt mijloc de deplasare nu este permis. Orele de zbor deasupra culmilor si prapastiilor alterneaza cu epuizante etape de mars si catarare, purtand in spate aceeasi parapanta cu care, in conditii de vreme prielnica, participantii scurteaza timpul in care parcurg distantele dintre un punct de control si altul.

Este o competitie a curajului, a rezistentei – fizice si morale – si a priceperii in orientare si planificare. A patra editie, care incepe peste cateva zile, prezinta pentru noi un interes special. Pentru ca, anul acesta, marele favorit al cursei este un roman: Toma Coconea. DESCOPERA.ro va fi alaturi de Tomi in aceasta intrecere si va va tine la curent cu ceea ce se intampla la Red Bull X-Alps si, mai ales, cu aventurile prin care trece atletul nostru.

Anul acesta, startul se da la Salzburg, in Austria, iar punctul final al cursei se afla la Monaco. Dar, de la start pana la finis, concurentii trebuie sa parcurga, contra cronometru, o distanta de 818 km, cu opriri obligatorii in alte sapte puncte din Austria, Germania, Elvetia, Franta si Italia. Aventura incepe la 19 iulie si se va incheia dupa 20 de zile. Diversele amanunte organizatorice privind participarea, cronometrarea, descalificarile etc. au importanta lor, dar lucrul cel mai insemnat e, de fapt, cat se poate de simplu: cine ajunge primul, castiga.

Asa incat, concurentii se vor grabi cat pot, incercand sa parcurga distante cat mai lungi intr-un timp cat mai scurt. Vor sa mearga nu numai ziua, ci si noaptea (multi dintre ei dorm doar 3-4 ore pe noapte in timpul competitiei), vor sa riste pe vreme nefavorabila – e optiunea lor. Fiecare e liber sa-si aleaga strategia, pe raspunderea lui, respectand cele cateva reguli de baza:

  • Deplasarile se fac doar cu parapanta sau pe jos; concurentilor le este interzis sa utilizeze alte mijloace de deplasare. Singurul sprijin le este coechipierul ales de ei – fiecare atlet are dreptul la un asistent, un “om de baza”, fara al carui ajutor participarea la cursa nici n-ar fi posibila. Coechipierul se deplaseaza cu masina, asteptandu-si atletul in anumite puncte, stabilite de comun acord, si aducandu-i hrana, furnizandu-i informatii, procurandu-i echipament de inlocuire, la nevoie. Contributia sa la performanta atletului este esentiala.

  • Concurentii trebuie sa treaca obligatoriu prin anumite puncte de control, stabilite de organizatori. Anul acesta, punctele de oprire se gasesc la: Gaisberg, Austria; (1288 m altitudine); Watzmann, Germania (2713 m); Grossglockner, Austria (3798 m); Marmolada, Italia (3343 m), Matterhorn, Elvetia (4478 m); Mont Blanc, Franta (4792 m); Mont Gros, Franta (723 m). Dupa cum vedeti, traseul include doua dintre cele mai inalte si mai dificle varfuri din Europa, doi “patrumiari”: uriasul Mont Blanc, cel mai inalt varf din Alpi, si Matterhorn, al cincilea varf alpin, in ordinea inaltimii.

 

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase