Home » Stiinta » Pe 5 martie, un asteroid se va afla foarte aproape de Terra. Care sunt şansele producerii unui impact – VIDEO

Alin Motogna 02.05.2016
Obiectul cosmic a fost identificat pentru prima dată acum 3 ani

Un asteroid cu o lăţime de circa 30 de metri, observat pentru prima dată acum 3 ani, se va apropia foarte mult de planeta noastră, pe data de 5 martie. Obiectul cosmic se va afla, la un moment dat, la o distanţă de circa 17.000 de kilometri faţă de Terra, adică de 21 de ori mai aproape decât se află Luna faţă de Pământ.

Reprezentanţii NASA susţin că estimările ar putea fi inexacte, iar asteroidul s-ar putea afla la o distanţă mult mai mare faţă de planeta noastră, mai exact la 14 milioane de kilometri. Prin urmare, obiectul cosmic, denumit 2013 TX68, nu ar reprezenta un pericol pentru Terra. „Variaţiile dintre distanţele pe care le-am aproximat se datorează numărului foarte mare de traiectorii posibile ale asteroidului”, a declarat unul dintre cercetătorii Agenţiei Spaţiale Americane.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că asteroidul ar putea, totuşi, să intre în coliziune cu planeta noastră, pe data de 28 septembrie 2017, însă şansele ca acest lucru să se întâmple sunt de 1 la 250 de milioane. Dacă un asteroid de dimensiunea lui 2013 TX68 ar pătrunde în atmosfera Terrei, va exploda în aer şi se va descompune în fragmente, fără a produce efecte dezastruoase pentru cei aflaţi la sol.

Asteroidul a fost descoperit pe data de 6 octombrie 2013, de către cercetătorii implicaţi în proiectul Catalina Sky Survey, finanţat în totalitate de NASA. Dat fiind faptul că a fost observat doar pentru câteva secunde, cercetătorii nu au putut estima cu precizie orbita pe care o desfăşoară obiectul cosmic în jurul soarelui, însă ştiu cu exactitate că în acest an, pe data de 5 martie, asteroidul nu va intra în coliziune cu planeta Pământ.

Vă mai recomandăm şi: Descoperire fascinantă făcută de o echipă de cercetători în rocile din mantaua Pământului. Deocamdată, nu se cunoaşte originea acestora