Home » Știință » Descoperire fascinantă făcută de sonda spaţială New Horizon. Fenomenul se produce, în mod similar, pe Terra şi pe Marte – FOTO

Publicat: 25.04.2016
Observaţiile au fost realizate cu ajutorul dispozitivului LORRI, de la bordul navei New Horizon.

Pe data de 19 ianuarie 2006 era lansată în spaţiul cosmic sonda spaţială New Horizon, cu misiunea de a studia sistemul Pluto – Charon. Anul trecut, în timpul misiunii, echipamentul de la bordul navei a detectat variaţii de luminozitate în atmosfera de nitrogen a lui Pluto.

Astronomii NASA susţin acum că straturile din care este compusă atmosfera planetei pot străluci diferit, în funcţie de luminozitate şi de locul în care ele sunt observate. Aceste diferenţe, spun specialiştii, se pot datora activităţii undelor de gravitaţie (a nu se confunda cu undele gravitaţionale), detectate până acum numai pe Terra.

Pe planeta noastră, undele de gravitaţie, cunoscute şi sub numele de unde de flotabilitate, sunt propulsate în atmosferă în timpul deplasării curenţilor de aer deasupra lanţurilor montane. ,,După cum le spune şi numele, undele de gravitaţie se formează în momentul în care flotabilitatea aerului creşte, după care gravitaţia împinge aerul înapoi”, susţin astronomii NASA. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că acest fenomen se produce, în mod similar, pe Marte, dar şi pe Pluto.

Diferenţa de luminozitate observată de la bordul lui New Horizon (Foto:sciencealert.com/NASA/JHUAPL/SwR)

Diferenţa de luminozitate, pe care o putem vedea în imaginea de mai sus, a fost observată cu ajutorul dispozitivului ,,Long Reconnaissance Imager” (,,LORRI”), la data de 14 iulie 2015. Cercetătorii bănuiesc că această diferenţă dintre straturile atmosferei lui Pluto poate fi destul de mare, de până la 30 de procente.

Chiar dacă în imagine, învelişul de nitrogen pare să aibă fluctuaţii, el se află, de fapt, la aceeaşi altitudine faţă de suprafaţa lui Pluto, adică la 200 de kilometri. Specialiştii NASA susţin că de-abia după ce vor analiza toate informaţiile primite de la bordul lui New Horizon vor putea spune cu exactitate dacă fenomenul observat pe Pluto se datorează, într-adevăr, activităţii undelor de gravitaţie.

Vă mai recomandăm şi: O explozie spectaculoasă a fost observată de astronomii NASA pe suprafaţa Soarelui – FOTO

Undele gravitaţionale vor fi studiate în apropierea surselor lor de propagare. Ce îşi propun astronomii europeni să realizeze

Descoperire INEDITĂ făcută în apropierea planetei Saturn. ”Rezultatele analizelor noastre sunt cu adevărat uimitoare”

Palatul Buckingham a publicat o fotografie cu locul de veci al Reginei Elisabeta
Coreea de Nord a lansat o rachetă balistică. „Este un act de provocare gravă”
USS Texas (BB-35), ultimul dreadnought din Primul Război Mondial, va primi reparații de 35 de milioane de dolari
Marius Tucă Show începe marți, 27 septembrie de la ora 20.00, live pe gândul.ro
EXCLUSIV: DESCOPERĂ.RO a vorbit cu NASA despre misiunea DART!
Habitatele de stridii dispar din Florida pe măsură ce statul american devine din ce în ce mai „fierbinte”
Greta Thunberg, probabil cea mai populară activistă de mediu
Visele urâte ar putea fi un semn al riscului de demență
Util: cum pot instrumentele digitale să îmbunătățească asistența medicală prin orientarea către pacient
Un nou tratament radical împotriva cancerului
Telescoapele Webb și Hubble vor privi cum nava spațială DART se va prăbuși într-un asteroid
Test de cultură generală. Cât timp îi ia luminii solare să ajungă pe Pământ?
DART, prima misiune de apărare planetară din lume, are loc în doar câteva ore. Tot ce trebuie să știi!
Johann Sebastian Bach, unul dintre cei mai mari compozitori ai tuturor timpurilor
Restricții privind iluminatul public la Paris. La ce oră se sting luminile Turnului Eiffel?
Brazilia a recunoscut că estimările privind recoltele de cafea trebuie îmbunătățite