Home » Stiinta » Căutând extratereştri, cercetătorii americani au avut parte de o surpriză. ”Prima neclaritate este, astfel, rezolvată”

Alin Motogna 05.04.2016
De-a lungul timpului, au existat numeroase încercări de a afla care sunt şansele ca omenirea să fie singura civilizaţie din întreg spaţiul cosmic.
Astronomii americani au folosit o variantă îmbunătăţită a Ecuaţiei Drake, pentru a estima numărul de civilizaţii inteligente care au existat până acum în Univers. Noua metodă include date recente, obţinute cu ajutorul satelitului  Kepler, privind numărul de exoplanete care ar putea adăposti viaţă. Cercetatorii au adaptat, de asemenea, ecuaţia, cu scopul de a identifica numărul de civilizaţii care există în prezent spaţiul cosmic.

Studiul arată că, deşi şansele de a descoperi forme de viaţă extraterestră sunt extrem de mici, acest lucru înseamnă că omenirea este singura civilizaţie avansată care a trăit până acum în Univers. De fapt, posibilitatea ca noi să fim singurele fiinţe superioare din întreg cosmosul sunt de 1 la 10 miliarde de trilioane. Cu ajutorul lui Kepler, astronomii americani au aflat că această valoare este mult mai mare, ceea ce înseamnă că extratereştrii ar fi putut exista, la un moment dat, în spaţiul cosmic.

„Cercetătorii care au studiat problema existenţei unor civilizaţii avansate în Univers s-au confruntat cu trei incertitudini mari în Ecuaţia Drake. Ştim, cu aproximaţie, câte stele există în spaţiul cosmic, însă, nu ştim câte dintre aceste au în apropierea lor planete locuibile, cât de des au apărut civilizaţii extraterestre în aceste zone şi cât de mult au supravieţuit acestea înainte de a dispărea pentru totdeauna”, menţionează Adam Frank, profesor de fizică şi astronomie la Universitatea din Rochester şi co-autor al acestui studiu.

„Cu ajutorul satelitului Kepler, am aflat că cel puţin o cincime dintre stele au în apropierea lor planete locuibile. Prima neclaritate este, astfel, rezolvată”, a adăugat cercetătorul american.

Cea de-a doua incertitudine se referă la faptul că oamenii de ştiinţă nu ştiu cât de des ar fi apărut civilizaţii extraterestre în spaţiul cosmic. Specialiştii americani susţin că au rezolvat şi această problemă, luând în calcul posibilitatea ca omenirea să fi fost singura civilizaţie care a existat vreodată în Univers. Rezultatele obţinute au arătat că şansele ca acest lucru să se fi întâmplat sunt de 1 la 10 miliarde de trilioane.

Astronomii susţin că această posibilitate atât de mică rezolvă şi cea de-a doua neclaritate a Ecuaţiei Drake. Astfel, dacă şansele ca civilizaţiile extraterestre să fi existat sunt atât de reduse, cercetătorii nu ar mai trebui să ia în calcul perioada de timp în care populaţiile au trăit.

SSI protejeaza Pamantul de extraterestri