Home » Știință » Iată ce se întâmplă atunci când africanii din mediul rural ”adoptă” dieta unui american pentru 2 săptămâni – FOTO

Publicat: 08.06.2016
Este cunoscut faptul că o dietă bogată în produse alimentare procesate nu face nimănui niciun favor, dar un studiu recent a oferit o perspectivă depre cât de repede alimentele fast-food pot declanşa schimbări biologice.

În cadrul studiului, cercetătorii au cerut participanţilor, 20 de americani iubitori de alimente fast food, să facă schimb de obiceiuri alimentare cu 20 de persoane care trăiesc în mediul rural din Africa de Sud.

Rezultatul studiului a fost că, în termen de două săptămâni, sud-africanii au avut schimbări „remarcabile” în biomarkerii care indică riscul de cancer de colon. Pe când americanii şi-au redus foarte mult aceşti bioindicatori datorită noii lor diete specifice mediului rural african.

„În doar două săptămâni, o schimbare a dietei dintr-una occidentalizată la una africană tradiţională, bogată în fibre şi săracă în grăsimi, a redus aceşti biomarkeri ai riscului de cancer. Acest lucru indică faptul că niciodată nu este prea târziu să-ţi modifici indicatorii ce indică riscul de cancer de colon”, a declarat cercetătorul principal Stephen O’Keefe, de la Universitatea din Pittsburgh, SUA.

Studiul a fost iniţiat după ce cercetătorii au observat că afro-americanii au rată de 13 ori mai mare de cancer de colon decât sud-africanii. Cercetătorii au presupus că această diferenţă se datorează unui rezultat al dietei americanilor care este săracă în fibre şi bogată în proteine ​​animale şi grăsimi.

Pentru cerectare, eu ai invitat câte 20 de voluntari sănătoşi, de vârstă mijlocie, din fiecare comunitate (afro-americani şi sud-africani) şi au efectuat un schimb de alimente timp de două săptămâni. Toată perioada, voluntarii au fost supravegheaţi cu atenţie. În acest timp, americanii au adoptat dietele sărace în grăsimi şi bogate în fibre, iar sud-africanii au consumat produse cu emisii reduse de fibre, diete bogate în grăsimi, mai mulţi burgeri şi cartofi prăjiţi.

Cercetătorii au măsurat nivelul biomarkerilor importanţi, care indică riscul de cancer de colon, înainte şi după experiement. Rezultatele au fost surprinzator de rapide.

„Modificarea dietei alimentare a dus la schimbări remarcabile şi reciproce a biomarkerilor mucoasei cu risc crescut de cancer. Schimbări au fost înregistrate şi în aspectele microflorei şi metabolismului cunoscute ca elemente care afectează riscul de cancer”, au notat cercetătorii în articolul publicat în revista  Nature Communications.

Cercetătorii estimează că până la o treime din cazurile de cancer de colon ar putea fi evitate dacă dieta alimentară ar fi suferit modificări. Un alt studiu recent a demonstrat că, la şobolani, este nevoie de numai două săptămâni de dietă cu junk food, pentru ca organismele lor să sufere schimbări în comportamentul alimentar.

„Am constatat că este foarte încurajator faptul că doar două săptămâni de modificări ale dietei pot aduce schimbări în indicatorii de sănătate care indică îmbunătăţiri”, a declarat Amanda Salis, expert în nutriţie şi obezitate de la Universitatea din Sydney, care nu a fost implicat în studiu.

Copacii din pădurile tropicale au început să moară mai repede încă din 1980
Ce diferențe pot apărea în cazul gemenilor separați? Un caz i-a uimit pe cercetători
Oamenii de știință au modificat genetic hamsterii pentru a-i transforma în „monștri agresivi“
Cum a transformat dieta câinele străvechi în cel mai bun prieten al omului?
Galaxia, transformată în „telescop cosmic” pentru a studia inima Universului tânăr
„Nu mai rupeți plantele în formă de penis!”, imploră Ministerul Mediului din Cambodgia
Un start-up vrea să combată emisiile de carbon cu vodcă. Care este conceptul?
Elon Musk, surprins în timp ce folosea scutul termic de la Starship drept farfurie pentru gustări
Se împlinesc 65 de ani de la moartea celui mai important poet simbolist român
De ce depinde fericirea românilor? Împlinirea profesională, pe primul loc
Povestea președintelui Volodimir Zelenski, spusă prin benzi desenate
Vara care urmează va rivaliza cu recordurile de căldură înregistrate în 2021
Oceanele lumii au atins cel mai acid nivel din ultimii 26.000 de ani, avertizează un raport climatic
Poluarea cauzată de rachetele spațiale schimbă compoziția atmosferei. Cum ne afectează?
Cultivarea orezului, înregistrată într-un sit neolitic vechi de 8.000 de ani. Ce au dezvăluit boabele carbonizate?
Mister rezolvat. Oamenii de știință ar fi descoperit cum s-au format galaxiile fără materie întunecată
Riscul de cancer mamar la bărbați ar putea fi asociat cu infertilitatea
Aurorele boreale pot fi auzite chiar și atunci când nu sunt văzute. Cum se formează sunetele?