Home » Stiinta » Descoperire uimitoare în ADN-ul unui copil mumificat. Este cea mai veche versiune a unui virus care a provocat epidemii crude

Anamaria Iosif 12.12.2016
Variola a fost prima boală împotriva căreia s-a solicitat şi a fost obţinut un vaccin şi prima pe care omenirea a eradicat-o. O echipă internaţională de cercetători, condusă de un grup de cercetători de la Institutul DeGroote pentru Cercetarea Bolilor Infecţioase de la Universitatea McMaster (Ontario), au prelevat mostre de ADN de la un corp mumificat al unui copil înmormântat în Lituania în secolul XVII.

Comparându-le cu mostrele, virusul din zilele noastre, s-a observat că acestea sunt aproape identice şi au datat acest virus nu mai devreme de anul 1588. Cercetătorii cred că dovezile anterioare cu privire la această boală au fost greşit identificate şi că aceste mostre trebuie să aibă un rol important în ceea ce priveşte istoria acestei boli.

Cu toate acestea, ţinta acestei echipe de cercetători nu a fost variola, ci s-a intenţionat colectarea ţesutului unor mumii neobişnuite care au fost păstrate într-o biserică din Vilnius, Lituania, care s-au mumificat în mod natural. Aceste mumii sunt în număr de 23, dintre care 7 sunt intacte.

Primul ţesut analizat a fost cel al unui corp incomplet: pelvisul şi picioarele unui copil cu vârsta cuprinsă între 2 şi 4 ani şi care a decedat în perioada cuprinsă între anii 1643 şi 1665. Nu există semne ale unei boli, inclusiv pustule, pe membre. Însă, în momentul în care ţesutul a fost analizat cu atenţie, s-a descoperit că acesta conţinea ADN-ul variolei. Ulterior, echipa a reprodus întregul genom al variolei şi l-au comparat cu prelevările, iar rezultatul a confirmat faptul că variola a fost responsabilă pentru teribilele epidemii de-a lungul istoriei.

Cu toate că a fost eradicată, variola nu a dispărut complet, fiind considerată o posibilă armă biologică teroristă.

Sistarea vaccinarii anti-variolice a stimulat raspandirea HIV

Tulburător: au fost descoperite fiole cu virusul variolei într-un colţ al unui depozit nesecurizat din SUA!

Ce se va întâmpla cu ultimele mostre din virusul variolei? Care sunt riscurile?