Home » Știință » Cercetătorii au găsit dovezi conform cărora pe Marte au fost 2 miliarde de ani de activitate vulcanică

Publicat: 05.02.2017
Analiza unui meteorit găsit în Africa a dezvăluit dovezi ale activităţii vulcanice pe Marte. Acest lucru confirmă că printre cei mai longevivi vulcani din sistemul nostru solar pot fi găsiţi pe Planeta Roşie.

Tom Lapen, un profesor de geologie la Universitatea Houston şi autorul studiului publicat la 1 februarie în jurnalul Science Advances, menţionează că această descoperire oferă noi indicii cu privire la evoluţia planetei şi a activităţii vulcanice marţiene, relatează Science Daily.

Cele mai multe indicii despre compoziţia rocilor de pe Marte provin din meteoriţii care au ajuns pe suprafaţa Terrei. Analiza diferitelor substanţe oferă informaţii despre vârsta meteoritului, sursa, timpul care a stat în spaţiu şi timpul care a stat pe Terra.

În urmă cu un milion de ani, un obiect s-a lovit de suprafaţa lui Marte, ejectând roci vulcanice în spaţiu, iar unele au aterizat pe suprafaţa planetei.

S-a descoperit că meteoritul, numit Nortwest Africa 7635, este un tip de rocă vulcanică numită şergotit. Au fost găsiţi 11 astfel de meteoriţi, cu o compoziţie similară, pe suprafaţa Pământului.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că provin din aceeaşi sursă. Ceilalţi meteoriţi aveau totuşi o vârstă de la 327 la 600 de milioane de ani. Acesta însă are 2,4 miliarde de ani, indicând unul dintre cei mai longevivi vulcani din sistemul nostru solar.

NASA a a făcut publice noi imagini de pe suprafaţa planetei Marte. În acestea este surpins şi locul în care s-a prăbuşit sonda de aterizare Schiaparelli a ESA – Galerie Foto