Home » Stiinta » Cancerul de pancreas poate fi tratabil cu ajutorul unei metode inedite

Cancerul de pancreas poate fi tratabil cu ajutorul unei metode inedite

Descopera 08.12.2017
Cancerul de pancreas poate fi tratabil cu ajutorul unei metode inedite
Un mic burete verde, descoperit în apele îngheţate din largul statului Alaska, ar putea oferi prima armă eficientă împotriva cancerului de pancreas, o tumoare agresivă în faţa căreia medicina are prea puţine soluţii.

„Nimeni nu se uită la acest burete, spunând că este un burete miraculos, dar el ar putea fi soluţia”, afirmă Bob Stone, cercetător la Centrul Ştiinţific de Pescuit Alaska al Agenţiei Americane Oceanice şi Atmosferice (NOAA). El este cel care a descoperit acest burete de mărimea unei mingi de golf, botezat „Latrunculia austini”, în 2005, în cadrul unei expediţii de explorare a ecosistemelor submarine de care depinde industria pescuitului din Alaska, scrie Rador.

Teste efectuate în laborator au indicat că multe dintre moleculele acestui burete distrug selectiv celulele canceroase pancreatice, a explicat Mark Hamann, un cercetător de la Facultatea de Medicină a Universităţii din Carolina de Sud, în colaborare cu Fred Valeriote de la Institutul Henry Ford pentru Cancer din Detroit.

„Fără nicio îndoiala aceasta este cea mai activă moleculă împotriva cancerului pe care o cunoaştem”, se bucură Mark Hamman. „Deşi mai este încă multă treabă de făcut, este vorba de prima etapă-cheie în descoperirea şi procesul de creare a unui tratamemt”, a explicat el.

Citeşte continuarea în Rador.