Home » Stiinta » Noi observaţii ale cercetătorilor de la NASA indică un posibil izvor al vieţii pe Marte

Autor: Alexandru Voiculescu 10.14.2017
Descoperirea dovezilor cu privire la depozitele hidrotermale pe Marte scoate la iveală o zonă de pe planetă care poate oferi indicii şi despre originea vieţii pe Terra. Studiul furnizează dovezi conform cărora aceste depozite s-au format prin încălzirea apei de activitatea vulcanică.

Un studiu recent a examinat observaţiile culese de Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) a NASA cu privire la depozitele hidrotermale masive din sudul Planetei Roşii, scrie Science Daily.

Autorii au interpretat aceste date ca dovezi conform cărora aceste depozite s-au format din apa încălzită de vulcanii activi care făceau parte din crusta planetei.

„Chiar dacă nu vom găsi niciodată viaţă pe Marte, această regiune ne poate spune ceva despre tipul de mediu unde viaţa a început pe Terra”, a precizat Paul Niles de la NASA. „Activitatea vulcanică combinată cu apa furnizează condiţiile care erau foarte similare cu cele care existau pe Pământ în aceeaşi perioadă”, conchide savantul.

Aceste depozite existau acum aproximativ 3,7 miliarde de ani, vârstă similară cu cele de pe Pământ, care au coincis şi cu apariţia vieţii, iar acest mediu este considerat de unii cercetători ca fiind chiar punctul de origine al emergenţei organismelor pe Pământ.

Mai mult decât atât, există posibilitatea ca o astfel de activitate hidrotermală să existe şi în lunile îngheţate precum Europa, satelitul lui Jupiter şi Enceladus, satelitul planetei Saturn, cele două fiind de asemenea de interes în căutarea vieţii extraterestre.

Zona unde cercetătorii au găsit aceste urme este bazinul Mării Eridania, care ar fi putut conţine în trecutul îndepărtat 210.000 kilometri cubi de apă, mai puţin de jumătate din volumul Mării Negre care este de 547.000 kilometri cubi.

Această nouă descoperire adaugă un nou element al tipurilor de medii umede găsite pe Marte, care include râuri, lacuri, delte, mări, izvoare hidrotermale, apă de subsol etc. şi ilustrează mai clar asemănările izbitoare dintre cele două planete vecine.

Imagini uimitoare cu norii de pe cerul planetei Marte-FOTO