Home » Stiinta » Un grup de cercetători a demonstrat că o genă este vinovată pentru respiraţia urât mirositoare

Alexandru Voiculescu 01.05.2018
Halitoza, sau respiraţia urât mirositoare, poate avea o cauză genetică, conform cercetătorilor americani de la Universitatea California, Davis şi a cercetătorilor olandezi de la Universitatea Radboud.

Deşi majoritatea cazurilor (97%) sunt asociate cu bacteriile care se dezvoltă în gură, restul populaţiei are respiraţie urât mirositoare cronică ce până acum nu părea declanşată de nimic, scrie Futurity.

„Este important să identificăm cauza halitozei cronice şi să o diferenţiem de cazurile benigne, precum boala gingiei sau de cazurile mai grave precum ciroza”, a precizat Kent Lloyd de la Universitatea California, Davis.

Cercetătorii olandezi au studiat familiile cu respiraţie urât mirositoare timp de mai mulţi ani, descoperind că aceşti oameni au în respiraţia lor mai mulţi compuşi pe bază de sulf, mai ales metanetiolul. De regulă, acesta este produs în timpul digestiei dar se descompune în organism.

Unele bacterii pot descompune sulfurile, iar bazându-se pe genele bacteriene, echipa a identificat o proteină numită SELENBP1, care descompune metanetiolul în alţi compuşi.

Când au analizat pacienţii, savanţii au observat că toţi aveau mutaţii în SELENBP1 şi avea niveluri ridicate de metanetiol şi sulfură de dimetil în sânge. Atunci când acesta ajungea în plămâni, compuşii sulfuroşi urât mirositori părăseau sângele şi erau eliminaţi prin expiraţie.

În urma altor teste de laborator efectuate pe şoareci, s-a descoperit că există niveluri ridicate de metanetiol şi alţi compuşi de sulf în sângele lor.

Nu există niciun tratament pentru această formă de halitoză, dar acest studiu  poate duce la un remediu împotriva bolii.

O nouă revoluţie în genetică schimbă viaţa pe Pământ pentru totdeauna. ”Acum putem controla evoluţia umană”

Plantele modificate genetic – o soluţie pentru viitor?

Infidelitatea este genetica