Home » Știință » Publicul este invitat să urce la bordul primei misiuni ce va atinge Soarele

Publicul este invitat să urce la bordul primei misiuni ce va atinge Soarele

Publicat: 09.03.2018
NASA te trimite într- călătorie către Soare. Nu fizic, dar cel puţin numele tău ar putea ajunge acolo la bordul sondei Parker Solar.

Până pe 27 aprilie NASA îşi aşteaptă călătorii virtuali pentru a procura biletele către una dintre cele mai fierbinţi călătorii. Conform NJHerald, numele vor fi amplasate pe nava Parker Solar Probe (PSP) ce va călători către Soare

Odată lansată, vara aceasta, sonda va ajunge la 6 milioane de kilomtri de stea, devenind astfel nava ce va ajunge cel mai aproape de Soare. Atunci când va ajunge în zonele fierbinţi ale atmosferei, proba va întâmpina temperaturi de 1.300 de grade Celsius. Scutul ce va proteja sonda de temperaturile extreme a fost amplasat în septembrie 2017 şi măsoară 2,43 de metri în diametru şi o grosime de 11,43 de centimetri.

Recent, cercetătorii din cadrul Goddard Space Flight Center, Maryland, au amplasat PSP într-o cameră cu o înălţime de 12 metri. Încăperea simulează condiţiile aprige pe care sonda le va experimenta în timpul călătoriei prin spaţiu, inclusiv vidul, căldura puternică, cât şi temperaturile extrem de scăzute. Nava va rămâne în încăpere pentru şapte săptămâni, iar la mijlocul lunii martie vor fi efectuate testele finale înainte ca sonda să fie trimisă în Florida, de unde va fi lansată în iulie 2018. ”Sonda PSP va revoluţiona modul în care înţelegem Soarele, ale cărui schimbări se propagă în întregul Sistem Solar,” a declarat purtătorul de cuvânt al NASA.

Înscrierile se pot realiza AICI.