Home » Stiinta » Întrecerea pentru colonizarea Planetei Roşii. Putin anunţă că Rusia va lansa prima misiune către Marte: ”Specialiştii noştri vor încerca să amartizeze navele lângă poli”

Autor: Oana Bujor 03.17.2018
Vladimir Putin a dezvăluit planul Rusiei de a lansa o serie de misiuni către Marte. Preşedintele rus a declarat că programul lor spaţial va începe cu o misiune fără echipaj, ce va fi lansată în 2019 către Marte.

Preşedintele Putin şi-a dezvăluit planurile într-un interviu prezentat în cadrul unui nou documentar realizat de Andrey Kondrashov. Conform Mail Online, el a adăugat că programul de explorare a Lunii  va fi utilizat pentru cercetarea regiunilor polare ale satelitului natural.

”Specialiştii noştri vor încerca să amartizeze navele lângă poli deoarece credem că ar putea exista apă acolo,” a declarat Putin. Agenţia spaţială rusă, Roscosmos, şi Agenţia Spaţială Europeană (ESA) colaborează deja în cadrul misiunii roverului ExoMars. Principala treaptă a ExoMars Trace Gas Orbiter a ajuns în orbita lui Marte în octombrie 2016, în timp ce sonda de aterizare ce o acompania s-a prăbuşit.

Anunţul liderului de la Kremlin vine după ce NASA a dezvăluit planul de 2,1 miliarde de dolari pentru explorarea planetei Marte.