Home » Stiinta » Sonda Voyager 2 se apropie de graniţa Sistemului Solar. Va deveni al doilea obiect construit de om aflat la cea mai mare distanţă de Terra

Oana Bujor 10.10.2018
Voyager 2 urmează traiectoria sondei Voyager 1 către o călătorie interspaţială. NASA a dezvăluit recent că sonda se apropie de graniţa Sistemului Solar.

Cercetătorii au determinat locaţia sondei, veche de 40 de ani, conform creşterii semnificative a radiaţiilor cosmice detectate de instrumentele de la bord. Conform Tech Times, Voyager 2 se află la 17 miliarde de kilometri depărtare de Pământ.

În august, Cosmic Ray Subsystem, unul dintre instrumentele de la bordul sondei Voyager 2 a înregistrat o creştere de 5% a cantităţii de radiaţii cosmice, creştere detectată şi de către al doilea instrument de la bord, Low-Energy Charged Particle.

Radiaţiile cosmice sunt alcătuite din particule super-rapide ce provin din afara Sistemului Solar. Acestea au mai fost detectate de către Voyager 1 înainte de a deveni un călător interspaţial. Cercetătorii urmăresc parcursul lui Voyager 2 încă din momentul în care a ajuns în heliosfera aflată la graniţa Sistemului Solar. După cum afirmă NASA, Voyager 2 nu va urmări aceeaşi traiectorie precum cea a lui Voyager 1, în prezent fiind detectată într-o regiune diferită a heliosferei. „Observăm o schimbare a mediului din jurul lui Voyager 2. Vom analiza în continuarea parcursul sondei către călătoria sa interstelară”, a declarat Ed Stone, managerul proiectului Voyager din cadrul Institutului de Tehnologie din California.