Home » Stiinta » Cum poate ciocolata, cafeaua sau ceaiul să crească speranţa de viaţă. Descoperirea surprinzătoare a cercetătorilor

Autor: Alexandru Voiculescu 11.04.2018
Îmbătrânirea şi speranţa scăzută de viaţă este cauzată, cel puţin parţial, de stresul oxidativ. O echipă de cercetători condusă de Ivana Ivanovi-Burmazovi,, de la Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) din Germania, împreună cu colegi din Statele Unite, a descoperit că zincul poate activa o moleculă organică ce ajută la protejarea împotriva stresului oxidativ.

Zincul este un mineral de care oamenii au nevoie pentru a rămâne sănătoşi. Cercetătorii de la FAU, împreună cu Christian Goldsmith de la Auburn University, Alabama (SUA), au descoperit că zincul poate proteja organismul împotriva superoxidului responsabil de stres oxidativ atunci când este luat împreună cu un component găsit în alimente precum cafeaua, ceaiul, vinul şi ciocolata, scrie Phys.

Acest component este un grup de hidrochinonă găsit în polifenoli – substanţele din plante responsabile pentru miros şi gust. Zincul activează grupul hidrochinonelor, producând o protecţie naturală împotriva superoxizilor – un produs secundar al „respiraţiei” celulelor umane care afectează biomoleculele organismului, spre exemplu proteinele sau lipidele, dar şi genomul uman. Superoxizii au un rol şi în procesul de îmbătrânire şi în apariţia unor boli precum cancerul sau afecţiunile neurodegenerative.

Doar hidrochinona nu este capabilă să dezintegreze superoxizii, dar dacă este combinată cu zincul, se poate crea un compus care imită o enzimă numită SOD. Aceasta poate proteja corpul de procesele de degradare cauzate de oxidare. În acest mod, superoxizii pot fi metabolizaţi iar afecţiunile organismului pot fi prevenite.

Cercetătorii au creat ghidul anti-îmbătrânire