Home » Stiinta » În cadrul unui experiment, muzica va fi utilizată pentru a îmbunătăţi gustul brânzei maturate

Autor: Oana Bujor 11.10.2018
Un producător de brânzeturi din Elveţia testează impactul pe care îl are muzica asupra maturării brânzei emmental. Din septembrie, fiecare roată de brânză a fost expusă muzicii rock şi hip hop.

Proiectul „Brânza sonică: experienţa dintre sunet şi gastronomie” doreşte să arate modul în care muzica poate influenţa dezvoltarea caracteristicilor şi chiar a aromei brânzei, scrie Phys

„Bacteriile sunt responsabile pentru formarea gustului brânzei prin intermediul enzimelor ce ajută la maturarea ei. Sunt convins că umiditatea, temperatura sau nutrienţii nu sunt singurii ce influenţează gustul. Sunetul, ultrasunetele sau muzica pot avea efecte fizice”, a declarat producătorul de brânzeturi Beat Wampfler. Utilizarea muzicii rock ‘n roll pentru influenţarea aromei brânzei pare ceva straniu, însă anterior cercetătorii au studiat modul în care muzica influenţează dezvoltarea plantelor sau chiar modul în care îmbunătăţeşte funcţiile cognitive ale creierului copiilor nenăscuţi.

Specialiştii Universităţii de Arte din Berna au fost sceptici cu privire la experiment, însă au decis să îl ajute pe Wampfler. „Iniţial, am fost sceptici, dar apoi am descoperit că există un domeniu numit > ce analizează influenţa undelor sonore asupra corpurilor solide”, a declarat Michael Harenberg, directorul muzical al universităţii.

Anterior, specialiştii au utilizat tehnica pentru a observa modul în care ultrasunetele afectează reacţiile chimice. „Încercăm să obţinem un răspuns la întrebarea: avem în cele din urmă ceva de măsurat?  Mai precis, schimbă cumva muzica gustul brânzei?”, a declarat Harenberg.

Roţile de brânză ale lui Wampfler vor „asculta” de la muzică tehno, până la Mozart. Un juriu format din experţii în degustarea brânzei vor analiza la final, rezultatele.