Prima pagină Natura

Un tip de brânză mirositoare a condus la o descoperire REMARCABILĂ într-o peşteră din Turkmenistan

Oana Bujor | 09.24.2017 | ● Vizualizări: 2700

O nouă specie de animal ''mirabilis'' troglodit a fost descoperită într-o peşteră din Turkemenistan după ce s-a utilizat un tip de brânză mirositoare pentru a-l prinde.

Specialiştii afirmă că micul animal nu reprezintă doar o nouă specie, ci un nou regn sau o familie de specii. Conform Independent, creatura a fost denumită Turkmenocampa mirabilis, care înseamnă ''neobişnuita, uluitoarea, minunata, remarcabila creatură din Turkmenistan''.

Primul animal din ţară care trăieşte în permanenţă în subteran a fost descoperit într-o peşteră izolată de la poalele Muntelui Koytendag. În cadrul muntelui se află peste 300 de peşteri şi gropi, inclusiv unele cu o adâncime de 56 de kilometri. Una dintre peşteri, Gulshirin, este cunoscută pentru pasajele sale albe şi structurile extraordinare.

Sursa: Alberto Sendra

Animalul care a fost descoperit în peştera Kaptarhana are o culoare palidă şi fără ochi, având doar câţiva milimetri lungime. ''Ce am descoperit nu este doar un organism remarcabil, ci şi o creatură care a parcurs o călătorie îndelungată pentru a se putea adapta mediului subteran din Asia centrală,'' a declarat Dr. Alberto Sendra, din cadrul Universităţii Alcala din Spania.

Pentru a prinde creatura, cercetătorii au petrecut opt ore căutând-o, de asemenea au amplasat capcane acoperite cu brânză mirositoare.

Tag-uri: animal | pestera | specie | brânză