Home » Știință » O nouă hartă a materiei întunecate poate schimba legile fundamentale ale fizicii

Publicat: 17.02.2019
Savanţii au creat o hartă vastă care ajută la explorarea modului în care structurile de materie întunecată au evoluat în istoria Universului şi susţin că ar schimba înţelegerea actuală a fizicii.

„Dacă datele viitoare arată că avem dreptate, atunci ar sugera că ceva lipseşte din înţelegerea noastră actuală a Modelului Standard şi a teoriei generale a relativităţii”, a precizat Chiaki Hikage, fizician la Kavli Institute, autor al studiului.

Hikage şi colegii săi au analizat imagini a 10 milioane de galaxii realizate cu telescopul Subaru de 870 de megapixeli din Hawaii, scrie Futurism.

Lumina din unele dintre aceste galaxii a călătorit pentru miliarde de ani până să ajungă la Terra, ceea ce a permis oamenilor de ştiinţă să întocmească o hartă a materiei întunecate începând cu prima perioadă a Universului – s-au uitat la modul în care forţa gravitaţională curbează lumina.

Ce au găsit a fost surprinzător. Noua hartă, publicată în arXiv, sugerează că structura gigantică a materiei întunecate din Univers s-a format mai lent decât se credea anterior – rezultate care „par să contrazică înţelegerea actuală a legilor fundamentale ale fizicii”, conform savanţilor.

Dar înainte ca fizicienii să facă vreo schimbare, noua hartă trebuie îmbunătăţită. „Cu mai multă muncă, dacă putem avea mai multă acurateţe, putem fi capabili să găsim ceva concret”, a conchis Hikage.

Ce s-ar întâmpla dacă ai deveni materie întunecată?

Cercetătorii au adus ”echilibrul în Univers”: o nouă teorie poate explica 95% din cosmosul ”care lipseşte”