Home » Stiinta » Bacteria care ”mănâncă poluarea” şi degajă electricitate, detectată în premieră în izvoarele termale

Autor: Mihaela STOICA 03.17.2019
Creaturi micuţe care pot „mânca” poluarea şi genera electricitate au fost detectate în premieră în adâncurile Parcului Naţional Yellowstone. Este vorba de nişte bacterii care sunt adaptate să trăiască în gheizere şi izvoare fierbinţi care pot trece de temperaturi de 90 de grade Celsius.
Denumiţi microbi „electrogenici”, sunt vizaţi pentru capacitatea lor de a genera energie, pe care experţii speră să o utilizeze pentru a produce în viitor dispozitive de alimentare.

Oamenii de ştiinţă care au detectat aceste bacterii afirmă că ar putea fi complicat din cauza mediilor extreme în care ele trăiesc, de aceea trebuie să le testeze capacităţile în domeniu.

„A fost prima dată când asemenea bacterii au fost colectate în situ dintr-un mediu extrem precum un izvor fierbinte alcalin”, a afirmat Abdelrhman Mohamed, doctorand la Universitatea de Stat din Washington, care a condus cercetarea, potrivit Independent.

Echipa a fixat electrozi în apa din patru izvoare termale, pe care i-a lăsat timp de o lună pentru a fi colonizaţi de către bacterii.

„Condiţiile naturale găsite în mediile geotermale, precum izvoarele calde, sunt dificil de recreat în laborator. De aceea, noi am dezvoltat o nouă strategie să îmbogăţim, în mediul lor natural, bacteriile care iubesc căldura”, a afirmat dr. Haluk Beyenal, din cadrul aceleiaşi universităţi, care a supervizat studiul.

Unele dintre aceste bacterii producătoare de electricitate au capacitatea de a converti poluanţii toxici în substanţe mai puţin dăunătoare.

În timpul acestui proces, electronii care trec prin corpul lor în timp ce îşi digeră mâncarea sunt descărcaţi afară pe minerale sau metale, folosind structuri asemănătoare părului care le ies din corp precum firele.

Acest lucru produce un flux de energie electrică într-un proces eficient care poate fi utilizat în aplicaţii cu putere redusă.

În timp ce oamenii de ştiinţă speră ca microbii să poată alimenta diverse sisteme, au fost limitaţi de varietatea de soiuri cultivate în laborator.

Dar prin folosirea populaţiilor care apar în mod natural în locuri precum Yellowstone, ei speră că pot dezvolta ceva care să ajute atât la producerea energiei electrice, cât şi la eliminarea poluanţilor.

Studiul a fost publicat în Journal of Power Sources în 28 februarie.

Lucrurile pe care părinții nu ar trebui să le facă pe reţelele de socializare