Home » Stiinta » Implanturile medicale pot fi colonizate cu fungi şi bacterii

Implanturile medicale pot fi colonizate cu fungi şi bacterii

Autor: Oana Bujor 07.08.2018
Implanturile medicale pot fi colonizate cu fungi şi bacterii
Implanturile corporale furnizează un nou mediu de dezoltare pentru bacterii şi fungi, dezvăluie un nou studiu realizat de specialiştii din cadrul Universităţii din Copenhaga. Specialiştii au examinat o serie de implanturi precum şuruburile utilizate în realizarea conexiunilor în corp în cadrul intervenţiilor chirurgicale şi au descoperit bacterii şi fungi pe ele, deşi pacienţii nu prezentau niciun simptom al unei infecţii.

Anual, nenumăraţi pacienţi suferă intervenţii chirurgicale pentru înlocuirea şoldului, genunchiului sau fixarea oaselor rupte cu ajutorul şuruburilor. De asemenea, se crede că aceste implanturi introduse în pacient sunt sterile. Însă, după cum prezintă Science Daily, cercetătorii Universităţii din Copenhaga au descoperit bacterii şi fungi pe implanturile ce au fost introduse în corpul pacienţilor.

Cercetătorii au examinat 106 implanturi şi ţesutul din jurul lor de la grupuri diferite de pacienţi. Ei au descoperit că, în proporţie de 70%, implanturile erau colonizate de bacterii şi fungi. Însă niciunul dintre pacienţii examinaţi nu a prezentat simptome ale unei infecţii.

Coautorul studiului, Thomas Bjansholt, a declarat că următorul pas este reprezentat de detectarea rolului acestor bacterii, dacă sunt benefice microbiomului sau sunt precursoarele unei infecţii

Implanturile studiate variau de la şuruburi, până la stimulatoare cardiace, ce au fost colectate din cinci sppitale diferite din regiune. Dintre implanturile analizate, majoritatea erau colonizate de bacterii. însă atât bacteriile, cât şi fungii descoperiţi, nu sunt patogeni precum Staphylococcus.

Specialiştii au realizat şi 39 de controale pentru examinarea ipotezei contaminării implanturilor în timpul colectării probelor. Acest lucru a fost realizat prin desigilarea unui implant steril în laborator sau implantarea şi scoaterea acestuia dn corpul pacientului la scurt timp. Toate controalele au fost negative, ceea ce înseamnă următorul fapt: colonizarea are loc la scurt timp după implantare. În medie, implanturile analizate se aflau în corpul pacienţilor de 13 luni.