Home » Stiinta » De la spumă la os: noul implant revoluţionar cu aerogel poate recreşte oasele

De la spumă la os: noul implant revoluţionar cu aerogel poate recreşte oasele

Autor: Alexandru Voiculescu 03.24.2019
De la spumă la os: noul implant revoluţionar cu aerogel poate recreşte oasele
Cercetătorii de la University of British Columbia şi McMaster University au dezvoltat ceea ce ar putea deveni pe viitor materialul pentru implanturi de oase. Substanţa similară cu spuma va fi injectată în corp pentru a oferi structura pentru creşterea noului os.

Materialul a fost realizat prin tratarea nanocristalelor derivate din celuloză de plante, astfel încât acestea să se lege şi să formeze un burete dur, dar uşor – practic, un aerogel – care se poate comprima sau întinde pentru a umple complet cavitatea osoasă, a precizat Phys.

„Multe implanturi şi grefe sunt realizate din ceramică dură şi casantă care nu se conformează întotdeauna formei cavităţii, iar acele găuri pot duce la o creştere inadecvată a osului sau chiar la un eşect al implantului”, a precizat Daniel Osorio, student doctorand de inginerie chimică la McMaster University. „Am creat acest aerogel din nanocristale de celuloză ca o alternativă mai eficientă la aceste materiale sintetice”, a adăugat savantul.

Pentru studiul lor, echipa a lucrat cu două grupuri de şobolani, cu primul grup primind implanturi cu aerogel, iar al doilea fără să beneficieze de această metodă. Rezultatele au arătat că grupul cu implanturi a prezentat o creştere a oaselor cu 33% mai mare în primele trei săptămâni şi cu 50% mai mare după 12 săptămâni faţă de grupul de control.

„Aceste descoperiri arată, pentru prima dată în experimente de laborator, că un aerogel cu nanocristale de celuloză poate susţine creşterea osoasă”, a precizat coautorul studiului Emily Cranston de la University of British Columbia.

De asemenea, implanturile s-ar dezintegra în componente non-toxice pe măsură ce osul începe să se vindece.

„Credem că acest aerogel ar putea fi folosit în mai multe aplicaţii precum implanturile dentare şi intervenţiile chirurgicale de înlocuire a articulaţiilor. Va fi ieftin pentru că materialul de bază, nanoceluloza, este deja produs în cantităţi comerciale”, a mai spus Grandfield.

Cercetătorii precizează că va mai dura până când aerogelul va ajunge în spitale. „În această vară, vom studia mecanismele dintre os şi implant care duc la creştere osoasă. Vom analiza cu ajutorul microscopului modul în care implantul se degradează. După aceea, mai sunt necesare şi alte teste biologice înainte să trecem la testele clinice”, a conchis Grandfield.

Implantul minune care va ajuta persoanele cu paralizie parţială sau totală. Dispozitivul va fi aplicat la nivelul creierului