Home » Știință » Lyridele, unul dintre cei mai vechi curenţi de meteori, fac spectacol azi

Lyridele, unul dintre cei mai vechi curenţi de meteori, fac spectacol azi

Publicat: 22.04.2019
Curentul de meteori Lyride va atinge în această noapte (22 - 23 aprilie 2019) maximul, putând fi observate cu ochiul liber maximum 18 stele căzătoare pe oră, în afara oraşelor, departe de luminile artificiale.
În fiecare an, curentul de meteori Lyride este activ în perioada 16 şi 25 aprilie, însă în această noapte se va înregistra maximul. Potrivit site-ului Observatorului Astronomic „Vasile Urseanu”, lumina Lunii va afecta observaţiile în această noapte deoarece ne aflăm la numai câteva zile după Lună Plină.

Acest fenomen se produce atunci când Pământul trece prin coada cometei C/1861 G1 (Thatcher). Această cometă, care realizează o orbită în jurul Soarelui în aproximativ 415 ani, va mai trece pe lângă Pământ abia în 2276.

Lyridele au fost denumite după constelaţia Lyra şi este unul dintre cei mai vechi curenţi de meteori, primele observaţii fiind făcute de chinezi acum 2600 de ani (în anul 687 î.e.n.).

Pentru a putea vedea aceste stele căzătoare, trebuie să vă uitaţi pe cer înspre steaua Vega (înspre orizontul nord-estic), una dintre cele mai luminoase stele de pe cer în această perioadă, situată din constelaţia Lyra. În acest an, din cauza Lunii, cel mai bun moment pentru observarea stelelor căzătoare este după miezul nopţii, după ce radiantul a răsărit. Observaţiile trebuie să se facă în afara oraşelor, deoarece iluminatul public împiedică observarea în condiţii bune a meteorilor.